1
امام جمعه ایلام:

مردم تکیه گاه و پشتیبان نهضت امام خمینی (ره) بودند

  • کد خبر : 20384
  • 14 خرداد 1402 - 19:40
مردم تکیه گاه و پشتیبان نهضت امام خمینی (ره) بودند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم با اراده‌ای بالا به دعوت قیام امام لبیک گفتند و هنوز هم بر سر آرمان‌های خود وفادار مانده‌اند.

حجت الاسلام الله نورکریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) از همان آغاز نهضت و قیام خود علیه استکبار جهانی از هیچ کسی و جریانی واهمه نداشتند و به اهداف مبارزه خود ایمان داشتند و با وجود شهادت فرزند، زندان و تبعید، اما لحظه‌ای از مبارزه و قیام عقب نشینی نکردند و محکم بر اهداف و آرمان‌های قیام الهی خود ماندند.

وی با بیان اینکه امروز سالگرد مردی است که انقلاب او از جنس نهضت انبیای الهی بود، افزود: امام راحل مردم را به خدا دعوت کردند و هنوز هم بعد از گذشت ۳۴ سال از رحلت این عالم ربانی، هنوزم در قلوب مردم جای دارند.

وی بیان کرد: مردم همچون تکه‌های آهنین با اراده‌ای بالا به دعوت قیام امام لبیک گفتند و هنوز هم با وجود مصائب جنگ، تحریم و تهدید همچنان بر سر آرمان‌های خود وفادار مانده‌اند.

وی اظهار کرد: توکل مردم ایران اسلامی همواره بر خدا است و امام راحل برای خدا و دفاع از دین قیام کرد و خداوند نیز محبت او را در دل‌ها و یاد و نامش را در دنیا جاویدانه کرد.

وی مطرح کرد: امام خمینی (ره) نظامی را در ایران پایه گذاری کرد که امروز تاثیر آن را در تمام نقاط جهان می‌بینیم و امام شخصیتی بود که پس از گذشت از ۱۴ قرن در اوج عرفان، سیاسی‌ترین فردی شد که مردم را به قیام برای خدا دعوت کرد.

وی اظهار کرد: صفات اخلاقی و رفتاری امام راحل از درس‌های مهم و الگو برای ماست و از رفتار ایشان با دیگران و شاگردان و پایبندی شان به قانون باید درس و الگو بگیریم.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=20384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.