3
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

هشدار‌های دامپزشکی ایلام به مردم در خصوص تب مالت

  • کد خبر : 20298
  • 11 خرداد 1402 - 16:07
هشدار‌های دامپزشکی ایلام به مردم در خصوص تب مالت
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام از مردم خواست توصیه‌های پزشکی در خصوص بیماری تب مالت را جدی بگیرند.

به گزارش حادثه ایلام;الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: مردم باید توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی در خصوص بیماری تب مالت (بروسلوز) به عنوان یکی ازبیماری‌های مشترک بین دام و انسان را جدی بگیرند.

وی افزود: در استان ایلام به دلیل فراوانی مصرف سنتی فرآورده‌های دامی نظیر شیر، ماست، پنیر و دیگر فرآورده‌های خام دامی، باید این قضیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مصرف شیر غیر پاستوریزه ، گوشت خام یا نیم پخته و تماس نزدیک با دام مبتلا به بیماری، از دلایل اصلی انتقال این بیماری به انسان است که برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت، شیر خام حتماً قبل از مصرف جوشانده شود.

وی مطرح کرد: مراکز فروش بستنی محلی به مسئله مهم جوشاندن شیر در تهیه بستنی توجه ویژه داشته باشند و همچنین پنیر محلی حتماً باید قبل از مصرف یک ماه در آب نمک قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: دامپزشکی استان ایلام برای مبارزه با این بیماری، اقداماتی نظیر آموزش حضوری و چهره به چهره دامداران و روستاییان، توزیع بروشور، مایه کوبی فراگیر و گسترده دام‌ها علیه بیماری تب مالت، انجام تست اختصاصی بروسلوز، کشتار دام‌های آلوده را انجام داده است.

وی از دیگر اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با تب مالت به بازدید مستمر از لبنیاتی‌ها و اخذ نمونه شیر و استفاده از تست غربالگری در نمونه‌های شیرجمع آوری شده اشاره کرد.

انتهای پیام/عباس حمیدی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=20298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.