2
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۱۶ تخت به بخش دیالیز بیمارستان رازی شهر ایلام اضافه می‌شود

  • کد خبر : 20221
  • 09 خرداد 1402 - 19:19
۱۶ تخت به بخش دیالیز بیمارستان رازی شهر ایلام اضافه می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به نیاز استان ایلام به تجهیزات پزشکی، گفت: ۱۶ تخت به بخش دیالیز بیمارستان رازی شهر ایلام اضافه می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;شهرام کارگر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: استان ایلام نیازمند تجهیزات بیمارستانی در بخش‌های مختلف است که با توجه به افزایش بیماران دیالیزی، افزایش تخت‌های دیالیز در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر تحت حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام هستند، افزود: برنامه اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان، توسعه و تجهیز بخش دیالیز در تمامی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان شهید مصطفی خمینی و رازی شهر ایلام است.

وی بیان کرد: در گذشته دستگاه‌های دیالیز خارجی بودند، اما اکنون ساخت این دستگاه‌ها داخلی شده است و مشکلات سال‌های قبل را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت راه اندازی مرکز دیالیز در بیمارستان رازی وجود دارد، افزود: دستگاه اصلی مرکز دیالیز بیمارستان رازی خریداری شده و از ۱۶ دستگاه دیالیز، هفت دستگاه از طریق وزارتخانه خریداری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد مشکلات تخت دیالیز در شهرستان‌های استان، افزود: تمامی شهرستان‌های استان دارای بخش دیالیز هستند و در صورت نیاز تخت دیالیز اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=20221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.