3
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

ایلام آماده ارائه خدمات توانبخشی به اتباع عراقی است

  • کد خبر : 18967
  • 30 فروردین 1402 - 19:48
ایلام آماده ارائه خدمات توانبخشی به اتباع عراقی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان آماده ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به اتباع عراقی است.

به گزارش حادثه ایلام;جاسم محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به سفر سال گذشته هیاتی از مدیران استان ایلام به استان بابل عراق اظهار داشت: استان بابل عراق با دارا بودن ۹ شهرستان حدود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر افراد نیز در نقاط شهری ساکن هستند.

وی افزود: بنا بر اعلام مسوولان حوزه پزشکی بابل مهم‌ترین نیاز‌های پزشکی در این استان عراقی کمبود متخصص بیهوشی، جراح قلب و جراحی‌های زیبایی و پلاستیک است که این موارد نیز در ایلام وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: کمبود نیرو در حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی از مشکلات حوزه پزشکی در عراق است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آمادگی داریم در زمینه آموزش نیرو‌های عراقی و یا ارائه خدمات به بیماران همکاری‌های دوجانبه‌ای داشته باشیم.

محمدی تاکید کرد: هم اکنون ۲ دکترای توانبخشی در استان ایلام فعالیت می‌کنند، درحالیکه این نیرو‌ها در استان کرمانشاه با وجود داشتن دانشکده توانبخشی نیز وجود ندارد و با توجه به نیاز عراق آمادگی داریم کارشناسان این کشور را در استان آموزش داده و نیاز استان بابل را برطرف کنیم.

وی در خصوص فعالیت پزشکان ایلامی در عراق اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیادی از پزشکان کشور‌هایی همچون اسپانیا، هندوستان، پاکستان و انگلیس در این کشور فعالیت می‌کنند، ولی با توجه به رصد صورت گرفته در شرایط کنونی حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی می‌تواند آغازگر همکاری‌های پزشکی بین ایلام با استان بابل عراق باشد.

انتهای پیام/سعدحمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.