3
هشدار هواشناسی

اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی

  • کد خبر : 18674
  • 21 فروردین 1402 - 21:07
اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی پرقدرت بهاره با سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز از فردا تا روز جمعه آسمان استان را در برمی گیرد.

به گزارش حادثه ایلام;مجتبی میهن پرست گفت: از فردا سه شنبه تا جمعه و خروج کامل سیستم هشدار زرداعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی، از صبح روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه هشدار نارنجی و از عصر چهارشنبه تا پیش از ظهر پنجشنبه به خاطر شدت بارش‌های رگباری هشدار قرمز صادر شده است.

وی افزود: در این سیستم بارشی که فعالیت بارشی آن از اواخر وقت روز سه شنبه شروع و روز جمعه خارج می‌شود، در یک مقطع زمانی کوتاه مقدار زیادی بارش رخ می‌دهد که احتمال بروز سیلاب، خسارت به شاخ و برگ درختان و تاسیسات سبک وجود دارد.

میهن پرست تاکید کرد: با توجه به میزان شدت بارش باران در یک فاصله کوتاه و ریزش تگرگ و وزش باد احتمال بروز خسارت در گندمزار‌ها و دیگر اراضی کشاورزی دور از انتظار نیست و کشاورزان باید برای جلوگیری از بروز خسارت تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

کارشناس هواشناسی ایلام اظهار کرد:زمان فعالیت سامانه بارشی دمای هوا بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌باید و بعد از خروج سیستم هم دمای صبحگاهی روز‌های جمعه و شنبه ۲ تا پنج درجه سانتیگراد بالاتر از صفر می‌رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام هم با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار قرمز برای عصر چهارشنبه ،گفت:احتمال بروز سیلاب، طغیان مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد و ایجاد روان آب به ویژه در مناطق شهری در این سیستم بارشی بهاره وجود دارد.

بگلریان توصیه کرد: در مدت فعالیت سامانه از تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و تردد‌های غیرضروری پرهیز شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.