1
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد

ثبت بیش از یک میلیون بازدید نوروزی از جاذبه‌های گردشگری ایلام

  • کد خبر : 18471
  • 15 فروردین 1402 - 16:05
ثبت بیش از یک میلیون بازدید نوروزی از جاذبه‌های گردشگری ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۳۰ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، طبیعی و مذهبی استان در ایام تعطیلات نوروزی از بازه زمانی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه امسال ثبت شد.

به گزارش حادثه ایلام;فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: میزان بازدید از جاذبه‌های طبیعی ۶۳۲ هزار و ۷۳۳ مورد، تاریخی ۲۱۴ هزار و ۳۳۴ مورد، موزه‌ها ۱۵ هزار و ۵۵۳ مورد، تفریحی ۴۳ هزار و ۵۴۰ مورد، فرهنگی پنج هزار و ۹۵۵ مورد، جاذبه‌های دست ساز ۵۳ هزار و ۲۱۴ مورد و مذهبی ۳۶۹ هزار و ۹۹۲ ثبت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی در مجموع ۲۰۳ هزار و ۹۱۴ اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ایلام ثبت شده است.

وی ادامه داد: مجموع اسکان در اقامتگاه‌های رسمی ۶۰ هزار و ۷۲ نفر معادل ۲۹.۴۶ درصد، اقامتگاه‌های غیررسمی ۱۱۲هزار و ۲۲۳ نفر معادل ۵۵.۰۳ درصد و اقامتگاه‌های اضطراری ۳۱ هزار و ۶۱۹ نفر معادل ۱۵.۵۱ درصد ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت اسکان در اقامتگاه‌های سنتی ۷۷۷، مجتمع‌های گردشگری پنج هزار و ۳۸۳ نفر، بومگردی ۱۲ هزار و ۵۳۵ نفر و خانه مسافر ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: در این مدت ۹۵۰ بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی، مجتمع‌های خدماتی بین راهی، مراکز پذیرایی و غذاخوری‌ها انجام گرفت.

انتهای پیام/عباس حمیدی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.