4
جانشین انتظامی استان:

برخورد قاطع پلیس با سارقان و مالخران/برقراری امنیت در جامعه از الویت برنامه های پلیس در ایام نوروز است

  • کد خبر : 18319
  • 07 فروردین 1402 - 11:12
برخورد قاطع پلیس با سارقان و مالخران/برقراری امنیت در جامعه از الویت برنامه های پلیس در ایام نوروز است
جانشین فرمانده انتظامی استان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با سارقان و مالخران گفت : ارتقاء هوشمند سازی گشت های خودرویی در سطح استان مورد تاکید است.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “حسین نجفی “در نهمین جلسه قرار گاه نوروزی در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی   گفت : با توجه به اینکه بسیاری از جرایم ریشه در سرقت  دارند برخورد با سارقان و مالخران از  اولویت ماموریت های پلیسی در ایام نوروز است.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری، آگاهی ، اطلاع رسانی و پیگیری از اصول اساسی ماموریت های پلیسی است گفت:اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالا از شاخص های پلیس استان است.
این مقام انتظامی بیان کرد : با همکاری و حمایت های خوب مردم استان و تلاش شبانه روزی کارکنان شاهد امنیت مطلوب در سطح استان  ایلام هستیم.
جانشین فرمانده انتظامی ایلام  با اشاره به اینکه برخورد با پدیده سرقت و مقابله با مالخران از اولویت های پلیس استان در نوروز و سال جدید است بیان داشت : پلیس ایلام در ایام نوروز  مصمم است با سارقانی که در کمینند تا از این فرصت استفاده و به مقاصد شومشان برسند،قاطعانه برخورد و از تمامی ظرفیت های لازم برای ایجاد امنیت و آرامش وجلوگیری از سرقت ها و برخورد با مالخران  استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد :با افزایش گشت های خودرویی ، موتوری دست متهمان از سرقت ها تا حدود زیادی کوتاه خواهد شد و امید است با توجه به زحمات شبانه روزی و اقدامات در دست اجرا، سرقت ها و جراِئم به حداقل ممکن برسد.
سرهنگ نجفی  بیان کرد : مالخران ،شریک جرم و ترغیب کنندگان سارقان برای ارتکاب سرقت هستند و برابر ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هر کس با علم و اطلاع  و یا با وجود قرائن اطمینان‌آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت بدست آمده است، آن را به نحوی از انحاء ‌تحصیل یا مخفی یا قبول نماید یا مورد معامله قرار دهدقانون برای آنها  مجازات تعیین کرده  و ‌در صورتیکه متهم ،معامله اموال مسروقه را حرفه خود قرار داده باشد به حداکثر مجازات در این ماده محکوم می‌شود.
جانشین فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد : ارتقاء هوشمند سازی گشت های خودرویی در سطح استان بصورت شبانه روزی فعال است و مردم می توانند هر گونه موارد مشکوک را از طریق سامانه پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/خبرنگار علی محمد مرادی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.