5
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۱۷ تفرجگاه جنگلی ایلام مهیای اقامت مسافران نوروزی است

  • کد خبر : 18110
  • 26 اسفند 1401 - 10:59
۱۷ تفرجگاه جنگلی ایلام مهیای اقامت مسافران نوروزی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۷ تفرجگاه جنگلی طبیعی و دست کاشت برای استفاده مسافران نوروزی در تمام نقاط استان فراهم شده است.

به گزارش حادثه ایلام;ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار داشت:۱۷ تفرجگاه جنگلی طبیعی و دست کاشت برای استفاده مسافران نوروزی در تمام نقاط استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: در این تفرجگاه‌ها همچون پارک جنگلی چغاسبز ایلام یا چشمه‌های آبگرم دهلران تمام امکانات رفاهی، اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، ست‌های بازی کودکان، نمازخانه، محل برپا کردن آتش و دیگر امکانات مورد نیاز گردشگران مهیا شده است.

وی با توصیه به مردم مبنی بر استفاده از این تفرجگاه‌ها ادامه داد: با اقامت و اتراق گردشگران در این تفرجگاه‌های جنگلی که دارای فضای اکوتوریسم طبیعی و امکانات رفاهی هستند، پراکنش مسافران نوروزی در عرصه‌های طبیعی و ایجاد خسارت و فشار بر عرصه‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: نیرو‌های گشت، کنترل و پایش ویژه نوروزی عرصه‌های طبیعی از هفته گذشته فعالیت‌های استقرار و پایش در عرصه‌ها را آغاز کرده اند و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز این نظارت‌ها ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی مطرح کرد: سامانه‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده هر گونه تخلف، تخریب، قطع و تصرف اراضی طبیعی است.

به گفته وی در حاشیه برخی جاده‌های پرتردد استان همچون مهران، دهلران و آبدانان با کاشت نهال، کمربند‌های سبز برای اتراق و استراحت موقت مسافران ایجاد شده است تا مسافران ساعاتی را در طول سفر خود برای استراحت در سایه این درختان استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.