3
با حضور معاون قوه قضاییه

آزادی ۲۱ زندانی جرائم مالی در ایلام

  • کد خبر : 17979
  • 21 اسفند 1401 - 21:05
آزادی ۲۱ زندانی جرائم مالی در ایلام
۲۱ زندانی جرائم مالی با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور، رییس کل دادگستری استان ایلام، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی استان به مناسبت اعیاد شعبانیه آزاد شدند.

به گزارش حادثه ایلام;مدیرکل زندان‌های استان ایلام ، اظهار کرد: امروز به یمن اعیاد شعبانیه و با حضور حجت الاسلام صادقی، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور ۲۱ زندانی جرائم مالی با کمک ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و خیرین و نیکوکاران استان از زندان آزاد شدند.

مجید احسانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۰ زندانی جرائم مالی در استان ایلام از زندان آزاد شده اند، افزود: در ۲ سال گذشته ۵۰۰ زندانی نیازمند جرائم مالی با تلاش همه خیرین و نیکوکاران، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و با نگاه و رافت اسلامی از زندان آزاده شده اند.

وی با بیان اینکه برای ۳۳ درصد از زندانیان در این استان شغل ایجاد شده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان زندان ها، اجرای برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در زندان در راستای مهارت آموزی زندانیان است که این افراد بعد از آزادی بتوانند با بهره گیری از این مهارت‌ها برای خود ایجاد اشتغال کنند.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد زندانیان استان در ۲۷ رشته فنی و حرفه‌های در حال مهارت آموزی هستند که گام مهمی برای ایجاد اشتغال برای زندانیان و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به سایر کمک‌ها به زندانیان، مطرح کرد: در سال جاری بیش از ۲۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شده است.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در تلاش هستند که با همکاری و تعامل با سازمان‌ها و موسسات خیریه و به ویژه ستاد دیه زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی را فراهم کنند.

حجت الاسلام صادقی تلاش خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان در استان ایلام را قابل تقدیر دانست و گفت: در زندان ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال زندانیان پس از آزادی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی و فراهم کردن کمک خیرین به زندانیان جرائم مالی، بیان کرد: کار خیرین و نیکوکاران در فریادرسی به زندانیان جرائم مالی بسیار قابل تقدیر است.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور مطرح کرد: زندانیانی که امروز زمینه آزادی آنان با همت خیرین و نیکوکاران فراهم شده است پس از آزادی خود یک خیر باشند و زمینه آزادی سایر زندانیان را فراهم کنند.

در این مراسم ۲۱ زندانی جرائم مالی و نیازمند با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام صادقی، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور برای شرکت در نخستین همایش استانی صبر و تجلیل از بخشش اولیای دم با حضور مصلحین، متنفذین، مشاهیر و چهره‌های ملی و استانی به ایلام سفر کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=17979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.