2
سخنگوی سازمان ملل:

ظرفیت بسیاری در بهبود روابط ایران و عربستان وجود دارد

  • کد خبر : 17946
  • 20 اسفند 1401 - 9:41
ظرفیت بسیاری در بهبود روابط ایران و عربستان وجود دارد
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار داشت: ظرفیت بسیاری در بهبود روابط میان ایران و عربستان وجود دارد.

به گزارش حادثه ایلام;استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تاثیر توافق ایران و عربستان بر منطقه گفت: ما قطعا ظرفیت بسیاری در بهبودی روابط میان ایران و عربستان می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دوجاریک تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که که ما شاهد تنش‌ها و چالش‌های زیادی بین این دو کشور بوده ایم که بر کل منطقه تأثیر گذاشته است.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: در یمن وضعیت شکننده است، اما با وجود اینکه آتش بس رسمی وجود ندارد، روند تحولات مثبت است و امیدواریم توافق میان ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر یمن و سایر نقاط داشته باشد.

دوجاریک درباره تاثیر این توافق بر روند مذاکرات احیای برجام، با بیان اینکه در این باره گمانه زنی نمی‌کند، تصریح کرد: ایران و عربستان دو کشور بسیار مهم در منطقه هستند و این امر که در دو ماه آینده شاهد احیای روابط دیپلماتیک خواهیم بود، به وضوح مثبت است.

پیش از این، دبیر کل سازمان ملل از بیانیه عربستان، ایران و چین که از توافق امروز میان عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ظرف دو ماه خبر می‌دهد، استقبال کرد.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از چین به خاطر میزبانی مذاکرات میان ایران و عربستان قدردانی می‌کند. دبیرکل همچنین از نقش سایر کشور‌ها از جمله عمان و عراق در این زمینه قدردانی می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: روابط حسن همجواری و همسایگی میان ایران و عربستان برای ثبات منطقه خلیج فارس حیاتی است.

دوجاریک ادامه داد که دبیرکل سازمان ملل برای استفاده از دفاتر خود جهت تضمین ثبات و صلح بیشتر در منطقه خلیج فارس اعلام آمادگی می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=17946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.