1

‍ جهاد تبیین، فریضه واجب در شرایط کنونی

  • کد خبر : 15693
  • 05 دی 1401 - 17:41
‍ جهاد تبیین، فریضه واجب در شرایط کنونی

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; آیت الله “سعیدی گلپایگانی” در جمع کارکنان انتظامی استان ایلام با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: اگر جهاد تبیین در حادثه عاشورا نبود دشمنان اسلام عاشورا را در کربلا دفن می کردند. وی با اشاره به حادثه کربلا و رشادت های حضرت زینب (س) در […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; آیت الله “سعیدی گلپایگانی” در جمع کارکنان انتظامی استان ایلام با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: اگر جهاد تبیین در حادثه عاشورا نبود دشمنان اسلام عاشورا را در کربلا دفن می کردند.
وی با اشاره به حادثه کربلا و رشادت های حضرت زینب (س) در واقعه دشت نینوا، اضافه کرد: این کاروان حسینی با سرپرستی حضرت زینب (س) و خطبه های آن بزرگوار  و امام سجاد (ع) بود که فجایع کربلا را بازگو و منتشر کرد و اگر  جهاد تبیین نبود ما امروز نمی توانستیم تمام حقایق کربلا را درک کنیم.
وی در ادامه هدف دشمن در جنگ نرم را ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه و کم ارزش نشان دادن دستاوردها و موفقیت های کشور دانست و بیان کرد: جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با هجمه های دشمن در جنگ نرم است و از این طریق می توان به سوالات و شبهات مردم به خصوص قشر جوان پاسخ های منطقی داد.
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری به اتحاد دشمنان داخلی و خارجی در دشمنی با ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی با اتحاد و به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی می خواهند مردم را در مقابل نظام و انقلاب قرار دهند لذا باید حواسمان جمع و بصیرت و آگاهی خودمان را ارتقاء دهیم.
آیت الله سعیدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد تبیین در سیره فاطمی اشاره و بیان داشت: حضرت فاطمه (س) چهل شب با بدن ضرب دیده سوار بر مرکب با همسرش امیرمومنان و۲ فرزندش در خانه مهاجر و انصارمی رفتند و یادآور توصیه های پیامبر در واقعه غدیر بودند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرنگان رهبری در ادامه به بیان عرصه های جهاد تبیین از دیدگاه امام علی اشاره و گفت: جهاد تبیین از دیدگاه آن امام به جهاد اموال ،جهاد نفس و جهاد زبانی را شامل می شود.
وی حضور کارکنان انتظامی، بسیج و سپاه در میدان اغتشاشات را از عرصه های جهاد نفس خواند و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس در کنار بسیج و سپاه جان خود را گذاشتند و در عین اقتدار توانستند این فتنه ها را با کمترین هزینه پشت سر بگذارند.
آیت الله سعیدی گلپایگانی در پایان با تاکید بر ضروری دانستن جهاد تبیین در جامعه کنونی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار داشت: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر برای جوان امروز روشنگری نشود جای تبیین، تحریف صورت می گیرد.
گفتنی است؛ آیت الله سعیدی گلپایگانی با حضور در حسینیه سید الشهدا انتظامی استان ایلام به تشریح جهاد تبیین برای کارکنان انتظامی استان پرداخت.


انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.