3

اعتبارات ویژه برای مهار گرد و خاک در مهران و دهلران پیش‌بینی می‌شود‌

  • کد خبر : 15489
  • 24 آذر 1401 - 21:27
اعتبارات ویژه برای مهار گرد و خاک در مهران و دهلران پیش‌بینی می‌شود‌

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ مهران اظهار داشت: کاشت گونه‌های بومی که سریع رشد می‌کند سبب توسعه اقتصادی در منطقه می‌شود. وی افزود: اعتبارات ویژه برای مهار گرد وخاک در شهرستان‌های مهران و دهلران جهت تثبیت خاک در […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ مهران اظهار داشت: کاشت گونه‌های بومی که سریع رشد می‌کند سبب توسعه اقتصادی در منطقه می‌شود.

وی افزود: اعتبارات ویژه برای مهار گرد وخاک در شهرستان‌های مهران و دهلران جهت تثبیت خاک در کانون‌های ریزگرد‌های داخلی با استفاده از خاک پوش‌های دوستدار محیط زیست پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: ایلام یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای عملیات تثبیت خاک مناطقی که مستعد ریزگرد‌ها می‌باشد در بحث خاک پوش با مالچ پاشی انتخاب و برای این مهم اعتبارات ملی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: بحث ایمنی زیستی مساله اساسی است که با کاشت گونه‌های بومی علاوه بر امنیت زیستی باعث استفاده مردم منطقه و توسعه فضای سبز مناسبی خواهد شد.

در ادامه سفر‌های استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها جهت نظارت میدانی عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست و در بیست و دومین سفر استانی صبح امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه با استقبال استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان استانی وارد استان ایلام شد.

غبار روبی مزار شهدا، بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ، بازدید از سایت تکثیر و احیای گوزن ایرانی، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از موزه تاریخ طبیعی و بازدید از پالایشگاه گاز ایلام از جمله برنامه‌های سفر علی سلاجقه به استان ایلام است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.