2

طرح الگوی کشت در یک برنامه زمانی چهار ساله اجرا می‌شود

  • کد خبر : 15364
  • 21 آذر 1401 - 16:57
طرح الگوی کشت در یک برنامه زمانی چهار ساله اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;فریبرز عباسی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت در یک برنامه زمان بندی شده چهار ساله اجرایی و بر اساس آن به تدریج سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاهش و با محصولات کم آب بر جایگزین می‌شود. عباسی  اظهار داشت: طبق طرح […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;فریبرز عباسی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت در یک برنامه زمان بندی شده چهار ساله اجرایی و بر اساس آن به تدریج سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاهش و با محصولات کم آب بر جایگزین می‌شود.

عباسی  اظهار داشت: طبق طرح الگوی کشت، کاهش سطح محصولاتی با نیاز آبی بالا نظیر برنج و هندوانه پیش بینی شده است.

وی افزود: مشوق‌هایی در این طرح برای کشاورزان، چون کاهش قیمت حامل‌های انرژی و اختصاص یارانه نهاده‌ها پیش بینی شده است و در صورت اجرای درست با همکاری بهره برداران و تلاش مسوولان بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان حل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این طرح مواردی، چون افزایش تولید محصولات، ارتقای بهره وروی و کاهش مصرف آب است و برای اجرای آن همکاری دستگاه‌های مختلفی نیاز است.

عباسی ادامه داد: سند الگوی کشت توسط معاون اول رییس جمهور و در شورای عالی آب تصویب و سپس به صورت رسمی در مهرماه امسال به استان‌های مختلف کشور برای اجرا ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این سند به همه قوا و وزارتخانه‌ها مرتبط است، اضافه کرد: این طرح فقط مختص وزارت جهاد کشاورزی نیست، بلکه برای اجرای این طرح وزارتخانه هایی، چون نیرو و کشور، مجلس و قوه قضاییه باید کمک کنند.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: طبق برنامه زمانی اجرای طرح الگوی کشت در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده و این طرح باتوجه به ابلاغ آن در مهرماه در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در حال اجراست.

عباسی اضافه کرد: تیم‌های اعزامی از وزارت جهاد کشاورزی هر هفته با سفر به استان‌های مختلف برنامه‌های طرح الگوی کشت را در سراسر کشور رصد می‌کنند تا شیوه‌های اجرای این الگو نظارت و پایش شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

 

 

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.