3

احیا بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در کشور

  • کد خبر : 15269
  • 16 آذر 1401 - 19:40
احیا بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در کشور

به گزارش حادثه ایلام;علی رسولیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، افزود: نگاه دولت سیزدهم و رییس جمهور موضوع تولید و اشتغال است و اگر این مهم محقق شود رفاه، اشتغال و توسعه را به دنبال دارد. وی افزود:مهمترین رویکردی که سازمان صنایع […]

به گزارش حادثه ایلام;علی رسولیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، افزود: نگاه دولت سیزدهم و رییس جمهور موضوع تولید و اشتغال است و اگر این مهم محقق شود رفاه، اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.
وی افزود:مهمترین رویکردی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌کند توازن سرمایه گذاری و توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که به عنوان یک اولویت همواره مورد تأکید بوده است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بخشی از بسته سرمایه گذاری جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است و بخشی دیگر نیز در حال نهایی شدن است که در این بسته نیز آمایش سرزمینی و توازن صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
رسولیان، یادآور شد: بر اساس ظرفیت‌ها و شرایطی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، شرایط واگذاری حداقلی اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با جاهای دیگر تفاوت معنا داری خواهد داشت و مشوق های بیشتری را برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته ایم.
وی، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ و توانمندی که در بخش سرمایه گذاری فعال هستند و در بخش‌های صنعت و  معدن فعالیت دارند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری انجام دهند و در همین راستا بسته‌های سرمایه گذاری لازم به صورت ویژه در اختیار استان ایلام نیز قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه وزارت صمت و رییس جمهور پاسخگو بودن به مردم است، خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن فرآیندها برای کاهش بروکراسی اداری به خوبی در دستور کار مجموعه وزارت صمت قرار گرفته است، واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اکنون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فضای شفافی به وجود آمده است.
رسولیان، اظهار داشت: هدف اصلی الکترونیکی شدن فرآیندها و شفاف سازی‌ها علاوه بر ایجاد عدالت، دسترسی مردم به خدمات دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت  است. این شفاف سازی‌ها در قیمت ها  تولیدات و کالاها نیز تاثیر گذاشته و برخی از قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم کنترل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: توسعه و تکمیل زیرساختهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان ایلام برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه در دستور کار است و با جدیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

برای جذب سرمایه گذاری باید فرهنگ سازی و تعامل ایجاد شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، نیز در این دیدار، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ایلام از کشور دفاع کردند و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و اکنون باید به وضعیت این مردم با نگاه ویژه ای رسیدگی شود.
“حجت الاسلام الله نور کریمی تبار”ادامه داد: تولید در شرایط کنونی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان خط مقدم جنگ اقتصادی است، این حوزه با همت جهادی همه فعالان اقتصادی و همراهی دولت توانسته تحریم‌ها را شکست دهد و افتخارآفرینی نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالاترین عبادت خدمت به مردم است، یادآور شد: در دولت سیزدهم،  توجه خوبی به استان ایلام شده است و چشم انداز این استان برای آینده بسیار امیدبخش است و به برکت امام حسین(ع) استان ایلام به سمت توسعه و آبادانی پیش می‌رود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، تصریح کرد: اکنون محصولات برخی کارخانه‌های ایلام صادر می‌شود و این موضوع استان را به سمت توسعه پیش می‌برد.
حجت الاسلام کریمی تبار خاطر نشان کرد: عدالت اجتماعی و اقتصادی اقتضا می کند به ایلام توجه ویژه ‌ای شود و توسعه متوازن صنعتی و اقتصادی به وجود آید.
وی اظهار داشت: شرایط ایلام اکنون خوب است و اگر سرمایه‌گذاری های لازم انجام شود، بازار صادرات خوبی داریم و این پتانسل وجود دارد که کشورهایی عربی در آینده نه چندان دور مشتری محصولات ما شوند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، افزود: سرمایه گذاری در حوزه صنعت علاوه بر ایجاد درآمد برای سرمایه گذار  سبب اشتغال‌زایی نیز می‌شود و برای  جذب سرمایه گذاری باید فرهنگ سازی و تعامل ایجاد شود.
حجت الاسلام کریمی تبار، با بیان اینکه ما در قبال مردم مسئول هستیم، اضافه کرد: رفع محرومیت در استان باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود شغل به وجود آید تا امید در جامعه دو چندان شود.
گفتنی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در استان ایلام خواهد بود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.