4

قاتل خاموش جان چهار شهروند ایلامی را گرفت

  • کد خبر : 15260
  • 15 آذر 1401 - 15:24
قاتل خاموش جان چهار شهروند ایلامی را گرفت

به گزارش حادثه ایلام;نصرت اله لطفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: طی روز‌های اخیر ۲ آقا و ۲ خانم به علت انتشار گاز منواکسیدکربن دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند. وی افزود: این افراد به علت عدم تهویه هوا و نفص فنی در سیسم لوله کشی […]

به گزارش حادثه ایلام;نصرت اله لطفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: طی روز‌های اخیر ۲ آقا و ۲ خانم به علت انتشار گاز منواکسیدکربن دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.
وی افزود: این افراد به علت عدم تهویه هوا و نفص فنی در سیسم لوله کشی بخاری‌های خود با توجه به نشت گاز منواکسیدکربن فوت کرده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام ادامه داد: شهروندان باید موارد ایمنی را در مورد سیستم‌های گرمایشی منازل خود رعایت کنند تا دچار حوادث ناگوار و مرگبار نشوند.
وی مطرح کرد: چک کردن سیستم لوله کشی هنگام راه اندازی سیستم‌های گرمایشی و استفاده از کلاهک H مانند ضروری است و لوله‌های فلزی برای سیستم‌های گرمایشی بهتر از لوله‌های فنری هستند.
وی بیان کرد: بخاری، شومینه، پکیج آبگرمکن و هود‌ها باید هرکدام دارای سیستم‌های لوله کشی مجازا باشند و استفاده از سیستم‌های لوله کشی مشترک برای وسایل خطرناک و حادثه آفرین است.
به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام در خانه‌هایی که با شومینه یا بخاری گرم می‌شوند باید تهویه هوا به سهولت جریان داشته باشد و بخشی از در یا پنجره‌ها برای جریان هوا نیمه باز باشد.
لطفی گفت: دیده می‌شود برخی خانواده‌ها برای تهویه هوا به باز بوردن دریچه کولر‌ها بسنده می‌کنند، در حالیکه این دریچه‌ها برای جریان سازی مناسب هوا در منازل قابل اطمینان نیستند و باید از پنجره یا در نیمه باز برای تهویه هوا استفاده کرد.
وی ادامه داد: باید لوله سیستم‌های گرمایشی داغ و شعله آن نیز آبی باشد و سرد بودن لوله و زردی شعله نشان دهنده عدم وجود اکسیژن کافی در آن فضا است.
وی افزود: در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها نباید لوله کشی سیستم‌های گرمایشی برای تمام واحد‌ها مشترک باشد، بلکه باید در هر واحد مسکونی به تعداد جانمایی سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های مجزا تعبیه شود.
وی ادامه داد: برخی بخاری‌های بدون دودکش دارای سنسور هشدار اکسیژن (ODS) برای منازل مناسب نیستند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.
وی اظهار داشت: این گونه بخاری‌های سنسوردار هشدار اکسیژن مناسب مغازه‌ها و ادارات هستند که اکسیژن به علت بسته و باز شدن مکرر در‌ها در آن فضا جریان دارد و هوا مدام تهویه می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام مطرح کرد: باتوجه به فصل سرما برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر گازگرفتگی شهروندان باید این نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.