1

ممنوعیت خرید و صدور دام پرواری دامداران ایلام

  • کد خبر : 15223
  • 13 آذر 1401 - 17:38
ممنوعیت خرید و صدور دام پرواری دامداران ایلام

به گزارش حادثه ایلام;مجتبی شیرخانی، مدیرکل پیشتیبانی امور دام ایلام گفت: باتوجه به افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز برای مصرف کنندگان طی روز‌های اخیر، خرید دام پرواری از دامداران استان متوقف شده است. وی افزود: هدف از خرید و صادرات دام حذفی، مازاد یا پرواری حمایت از دامداران است که بخشی از دام غیرمولد […]

به گزارش حادثه ایلام;مجتبی شیرخانی، مدیرکل پیشتیبانی امور دام ایلام گفت: باتوجه به افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز برای مصرف کنندگان طی روز‌های اخیر، خرید دام پرواری از دامداران استان متوقف شده است.
وی افزود: هدف از خرید و صادرات دام حذفی، مازاد یا پرواری حمایت از دامداران است که بخشی از دام غیرمولد خود را به فروش برسانند تا با این اقدام از دامدار حمایت و قیمت گوشت قرمز نیز متعادل شود.
مدیرکل پیشتیبانی امور دام ایلام ادامه داد: اما در روز‌های اخیر باتوجه به افزایش ناگهانی قیمت گوشت قرمز، خرید و صادارات دام پرواری به خارج استان متوقف شده تا این احشام بعد از ذبح در کشتارگاه روانه بازار مصرف داخل استان شوند.
وی افزود: تاکنون ۴۵ تن بره پرواری و سه هزار و ۳۱ راس دام حذفی از دامداران استان ایلام با قیمت مصوب روز خریداری و به بازار‌های هدف صادر شده است که در صورت متعادل سازی وضعیت گوشت قرمز بازار داخلی استان، خرید و صدور دام پرواری از کشاورزان از سر گرفته می‌شود.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار گوشت قرمز و افزایش قیمت این فرآورده پروتئینی توسط صنف قصابان، برای ایجاد آرامش در بازار گوشت قرمز، گوشت دام پرواری بعد از ذبح روانه بازار‌های مصرف داخل استان می‌شود.
علی شکری افزود: در جلسه بعدی قرارگاه امنیت غذایی استان، به وضعیت خرید و عرضه گوشت قرمز دام‌های پرواری پرداخته و در این زمینه با هدف تعدیل در عرضه و قیمت گوشت قرمز تصمیم گیری خواهد شد.
وی بیان کرد: اما خرید دام حذفی از دامداران کماکان ادامه دارد و دامداران در صورت تمایل امکان فروش دام‌های حذفی به قیمت مصوب روز را دارند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.