2

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان ایلام +گزارش تصویری

  • کد خبر : 15072
  • 08 آذر 1401 - 14:02

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; غلامرضا علی محمدی با اعلام این خبر افزود: «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور » شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که برگزار گردید. علی محمدی با بیان اینکه در این مانور دانش آموزان با مهارت های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; غلامرضا علی محمدی با اعلام این خبر افزود: «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور » شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که برگزار گردید.
علی محمدی با بیان اینکه در این مانور دانش آموزان با مهارت های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند، تصریح کرد: قبل از مانور، آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده شده بود.
وی با اشاره به اهداف مانور زلزله در مدارس تشریح کرد: تبدیل مهارت های آموزشی به کاربردی هدف اصلی این مانور است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه سازی شود.
وی گفت: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه دانش آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می شوند، تشریح کرد: با آموزش به دانش آموزان می توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چرا که افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می توانند حداقل به خود و خانواده هایشان امدادرسانی کنند.
علی محمدی با اشاره به اجرای این مانور در دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی افزود: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی، صبح امروز سه شنبه ۸ آذر ماه با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین و انتقال به مراکز درمانی ، اطفای حریق و اسکان اضطراری، عملیات راپل، و عملیات جستجو و نجات توسط تیم آنست در دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی شهر ایلام برگزار شد.
گفتنی است : این مانور با همکاری هلال احمر، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و صدا و سیما برگزار شد.

انتهای پیام/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.