3

افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام‌های عشایری

  • کد خبر : 15058
  • 08 آذر 1401 - 18:43
افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام‌های عشایری

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور در آیین همایش شبانان و گله داران عشایر استان در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ اظهار داشت: طبق اذعان سازمان بهداشت جهانی دام، کشور ایران در زمینه واکسیناسیون دام و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دامی جایگاه مطلوبی دارد […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور در آیین همایش شبانان و گله داران عشایر استان در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ اظهار داشت: طبق اذعان سازمان بهداشت جهانی دام، کشور ایران در زمینه واکسیناسیون دام و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دامی جایگاه مطلوبی دارد و در این زمینه رشد داشته است.

وی افزود: برای توسعه خدمات دامپزشکی و با هدف پاکسازی ۶ بیماری از جمله شاربن، پی پی آر، لمپی اسکین، هاری و تب برفکی برنامه‌هایی در دست اقدام است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور حفظ جمعیت عشایری و صادرات محصولات عشایر به ویژه دام‌های مازاد به بازار‌های بین المللی را از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برشمرد و بیان کرد: در قالب ارو‌های جهادی عملیات‌های پیشگیری از بیماری، ارائه خدمات درمانی دامی و جهاد تبیین در حوزه عشایری برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تامین می‌شود، ادامه داد: مسئولان کشور با وجود برخی مشکلات و کمبود‌ها در راستای خدمات رسانی به جمعیت عشایر کوتاهی نمی‌کنند.

استاندار ایلام نیز گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت و ۲۲ میلیارد تومان برای بهسازی ایل راه‌ها هزینه شده است.

بهرام نیا افزود: ۶ هزار تن نهاده دامی توزیع و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ راس دام مازاد به خارج از کشور صادر شده و پنج هزار راس دام دیگر آماده صادرات است.

وی ادامه داد: عشایر از لحاظ شهامت و رشادت همواره در صف مقدم هستند و بار اصلی عرصه تولید و اقتصاد نیز بر دوش این قشر است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.