2

نقش رسانه ها در سلامت روانی جامعه

  • کد خبر : 14503
  • 21 آبان 1401 - 15:10
نقش رسانه ها در سلامت روانی جامعه

به گزارش حادثه ایلام;امروزه رسانه با تامین طیف وسیعی از اطلاعات نقش مهمی در اجتماع بشری ایفا می کند ،رسانه ها می توانند تاثیری جدی بر نگرش ،اعتقاد و رفتار مردم بگذارند و نقش حیاتی در عملکرد سیاسی ؛اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند ،بنا بر این لازم است در تهیه و انتشار اخبار مرتبط با […]

به گزارش حادثه ایلام;امروزه رسانه با تامین طیف وسیعی از اطلاعات نقش مهمی در اجتماع بشری ایفا می کند ،رسانه ها می توانند تاثیری جدی بر نگرش ،اعتقاد و رفتار مردم بگذارند و نقش حیاتی در عملکرد سیاسی ؛اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند ،بنا بر این لازم است در تهیه و انتشار اخبار مرتبط با سلامت روانی جامعه نسبت به این قشر توجه ویژه ای شود.

از آنجا که رسانه‌ها به دلیل حجم بالا و تنوع کمی و کیفی اخبار تاثیر زیادی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه دارندلذا اصحاب رسانه درراستای مهار آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

سرهنگ “فرزاد یاسمی ” معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام در این باره اظهار داشت : رسانه ها خیلی راحت افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند و صفحه حوادث روزنامه ها بیشتر خوانده ها را جلب می کند .

وی ارتقاء آموزش‌های اجتماعی و آگاهسازی جامعه نسبت به تهدیدات و آسیب‌ها را از دیگر رسالت های مهم رسانه ها برشمرد و افزود: در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند به عنوان یک پل ارتباطی پیام ها و هشدارهای پلیس را به اطلاع مردم برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد: تعامل و همکاری دو سویه پلیس با رسانه‌ها در نشست‌های هم اندیشی و استفاده از نقطه نظرات موثر آنها، بستر و زمینه را برای توسعه امنیت اجتماعی در جامعه فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد :رسانه های تاثیر گزار بدون تردید به دلیل در دسترس بودن ،توانمندی و تاثیر گزاری بر جامعه ،نقش مهمی در افزایش سلامت روانی مردم و آموزش خود مراقبتی ایفا می کنند.

این مسئول انتظامی مسئولیت رسانه ها را در قبال انتشار اخبار با رویکرد امید آفرینی در جامعه را مهم برشمرد و اذعان داشت:متاسفانه در جامعه امروز رسانه های استکبار جهانی با وارونه جلوه دادن اخبار کشور ایران اسلامی جو متشنجی را در دنیا انعکاس می دهند که اکنون نقشه های آنان برای مردم و جهانیان رو شده اشت.

سرهنگ فرزاد یاسمی در خاتمه به نقش تاثیرگزار رسانه های داخلی در امر سلامت روانی جامعه پرداخت و گفت:رسانه ها بایستی دلسوزانه اخبار امید بخش را در جامعه تسری داده و از انتشار اخبار کذب و بی پایه و اساس که باعث نا امیدی در جامعه می شود بپرهیزند.

 

‏انتهای خبر/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.