4

توزیع ۶ هزار تن نهاده دامی در بین عشایر استان

  • کد خبر : 14007
  • 08 آبان 1401 - 20:58
توزیع ۶ هزار تن نهاده دامی در بین عشایر استان

به گزارش حادثه ایلام;فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایر استان ایلام در خصوص مشکلات عشایر استان گفت: کمبود نهاده های دامی، قیمت بالای اقلام دارویی احشام متعلق به شرکت های دامپزشکی بخش خصوصی، وجود دام مازاد و حذفی و نیاز به مرمت و ترمیم مداوم این راه ها از جمله مهم ترین مشکلات عشایر استان […]

به گزارش حادثه ایلام;فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایر استان ایلام در خصوص مشکلات عشایر استان گفت: کمبود نهاده های دامی، قیمت بالای اقلام دارویی احشام متعلق به شرکت های دامپزشکی بخش خصوصی، وجود دام مازاد و حذفی و نیاز به مرمت و ترمیم مداوم این راه ها از جمله مهم ترین مشکلات عشایر استان است.

وی با اشاره به فقر شدید مراتع افزود: در سال گذشته ۱۹ هزار تن نهاده دامی یارانه ای و ۶ هزار تن در شش ماه نخست سال جاری در بین عشایر استان توزیع شد اما این مقدار کفایت نمی کند.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام گفت: ۹ هزار خانوار عشایر استان ایلام به دلیل خشکسالی با چالش های مختلف نظیر کمبود علوفه، نهاده دامی و آب مواجه هستند.

یاسمی گفت: به علت خشک شدن منابع آبی طبیعی اکنون علاوه بر تامین آب شرب عشایر، آب مورد نیاز احشام آنان نیز از طریق تانکر آب رسانی تأمین می شود که این موضوع باعث بروز مشکلاتی چون افزایش میزان آب رسانی، کمبود تانکرهای آب رسان و مشکل در تامین منابع مالی شده است.

وی با اشاره به این ۹ هزار خانوار عشایر استان به دلیل خشکسالی با چالش های کمبود علوفه، نهاده دامی و آب مواجهه هستند گفت: در مراتع باید تعادل بین دام و مرتع حفظ شود چرا که مراتع پاسخگوی تعداد احشام نیست.

 

انتهای خبر/خبرنگار علی احمدی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.