3

۲ هزار و ۴۲۷ بازرسی از مراکز عرضه کالا ایلام انجام شد

  • کد خبر : 13741
  • 01 آبان 1401 - 12:21
۲ هزار و ۴۲۷ بازرسی از مراکز عرضه کالا ایلام انجام شد

به گزارش حادثه ایلام;مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از بازرسی‌ها، کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است که در این راستا ۲۱۹ کالای غیر استاندارد به علت عدم رعایت برخی استانداردها چون برچسب کد رهگیری یا ایرادات نوشتاری تعهد جمع آوری گرفته شد. به گفته وی، کارشناسان […]

به گزارش حادثه ایلام;مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از بازرسی‌ها، کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است که در این راستا ۲۱۹ کالای غیر استاندارد به علت عدم رعایت برخی استانداردها چون برچسب کد رهگیری یا ایرادات نوشتاری تعهد جمع آوری گرفته شد.

به گفته وی، کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی در قالب طرح های مختلف به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، به ردیابی کالای یادشده و در صورت لزوم برخورد قانونی با واحد خاطی اقدام می‌کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی شود.

همتی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری تاکید کرد: صدور و تمدید ۳۹ مورد پروانه علامت استاندارد، ۳۷۰ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و ۳۲۹ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه در سال جاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۷۶ مورد نمونه برداری طرح طاها، ۱۸۸ مورد گواهی تاییدیه آسانسور و ۳۴ مورد گواهی تجهیزات بازی در سال جاری صادر شده است.

وی با اشاره به میزان صادرات کالاهای استاندارد از مرز بین المللی مهران در بازه زمانی نیمه نخست سال جاری گفت: این مدت ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی افزود: این مدت (نیمه نخست سال) بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

همتی بیان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.