2

دستور تخلیه روستای تلخاب در شهرستان بدره صادر شد

  • کد خبر : 13669
  • 29 مهر 1401 - 18:09
دستور تخلیه روستای تلخاب در شهرستان بدره صادر شد

به گزارش حادثه ایلام;یاسر علیزاده فرماندار بدره گفت: انفجارهای مختلف در جریان تکمیل سد و نیروگاه سیمره و فشار بالای آب هنگام خروج از سد جهت تولید برق پس از تکمیل این سد، روستای پایین دست آن یعنی روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی واقع در شهرستان بدره را در معرض خطر رانش های پی […]

به گزارش حادثه ایلام;یاسر علیزاده فرماندار بدره گفت: انفجارهای مختلف در جریان تکمیل سد و نیروگاه سیمره و فشار بالای آب هنگام خروج از سد جهت تولید برق پس از تکمیل این سد، روستای پایین دست آن یعنی روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی واقع در شهرستان بدره را در معرض خطر رانش های پی در پی و آسیب های جدی به منازل مسکونی آنها قرار داده است.

وی افزود: به همین خاطر مطالعه‌ دقیق روستا و تعیین محدوده مورد نظر در دستور کار مجری سد و نیروگاه سیمره قرار گرفت که پس از آزمایش ها و گمانه زنی های مختلف، منطقه پر خطر با مساحت ۱/۶ هکتار مشخص شد.

فرماندار بدره گفت: دلهره های همیشگی ساکنین و مراجعات مکرر آن ها جهت چاره اندیشی در این رابطه سبب شد جا به جایی این محدوده از روستا در دستور کار استانداری ایلام و فرمانداری بدره قرار گیرد.؛در همین راستا استاندار استان ایلام پس از بازدید میدانی از این روستا دستور جا به جایی سریع محدوده مورد نظر را صادر کرده است.

وی در ادامه افزود: روستای تلخاب دارای ۲۱۶ خانوار و ۷۵۰ نفر جمعیت است که از این تعداد ۷۰ واحد مسکونی در محدوده پر خطر و در معرض رانش زمین قرار گرفته اند.

علیزاده یادآور شد: طبق دستور استاندار استان برای پیشگیری از احتمال وقوع هر گونه حادثه به واسطه فرا رسیدن فصل بارش، سد و نیروگاه سیمره موظف شد نهایتاً تا ۲ هفته دیگر برای ساکنین این محدوده تا زمان احداث سایت جدید برای آنان اقدام به رهن مسکن در شهرستان بدره یا دره شهر کند.

فرماندار بدره تصریح کرد: بعد از بررسی ها و بازدید های متعدد جهت تعیین سایت جدید به منظور احداث منازل مسکونی برای ساکنین محدوده پرخطر، خوشبختانه سایت جدیدی به مساحت ۶ هکتار در کنار جاده اصلی بدره-دره شهر جانمایی شد تا در صورت اضطرار سایر ساکنین روستا در آینده بتوانند به این خانوارها ملحق شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در هفته گذشته سد و نیروگاه سیمره و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدام به امضای تفاهم‌نامه ای در این رابطه کردند که مدیریت سد و نیروگاه سیمره موظف شد هزینه های مطالعاتی سایت جدید را در راستای اطمینان یافتن از مناسب بودن آن جهت ساخت و ساز تقبل و بنیاد مسکن نیز نتیجه این مطالعات را نهایتاً تا دو ماه دیگر اعلام کند.

فرماندار بدره افزود: پروسه احداث سایت جدید حداقل یکسال به طول می انجامد؛ در این مدت سد و نیروگاه سیمره اقدام به تملک منازل مسکونی محدوده مورد نظر کرده و بعد از کارشناسی دقیق بهای واحد مسکونی سابق را به ساکنین مورد نظر می پردازد و پس از آن زمینی در سایت جدید به ارزش زمین سابق در اختیار آنها قرار میدهد؛ بنیاد مسکن استان نیز جهت سهولت تکمیل این واحدها، تسهیلات مسکن در اختیار آنها قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.