2

بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجراست

  • کد خبر : 13465
  • 22 مهر 1401 - 19:50
بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجراست

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام،مجید چگنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه گاز نعمت الهی است و باید آحاد مختلف مردم قدر آن را بدانند، افزود: بدلیل شرایط نا‌ترازی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی تولید و مصرف گاز […]

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام،مجید چگنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه گاز نعمت الهی است و باید آحاد مختلف مردم قدر آن را بدانند، افزود: بدلیل شرایط نا‌ترازی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی تولید و مصرف گاز کشور در زمستان امسال، صرفه جویی در مصرف گاز برای خدمات‌رسانی و تاُمین گاز پایدار همه هموطنان یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ایلام به اتمام می‌رسند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین باعث صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف گاز می‌شود، گفت: شرکت ملّی گاز یک مجموعه خاص و عملیاتی است که بصورت ۲۴ ساعته به مشترکین خانگی، صنایع، نیروگاهها، کارخانجات و غیره خدمات‌رسانی می کند.
چگنی با اشاره به اینکه در فصل سرد سال رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین ضرورت دارد، افزود: هر چه هوا سرد شود مصرف گاز بالاتر می‌رود و به‌دلیل شرایط ناترازی گاز کشور، توسعه در حوزه گازرسانی و افزایش تعداد و مصرف مشترکین، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی هموطنان، مجبور به قطع گاز صنایع و کارخانجات پرمصرف می‌شویم.
مدیرعامل شرکت ملّی گاز ایران اظهار داشت: گاز باعث تقویت و گسترش صنایع و رفع محرومیت می شود و هرچه مصرف گاز توسط مردم بهینه مصرف شود به چرخش اقتصادی واحدهای تولید و صنایع کشور کمک می‌شود.
چگنی تصریح کرد: مصرف گاز در کشور ما بالاتر از حد استاندارد است و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در فصل سرد سال با مشکل تاُمین گاز مواجه خواهیم شد، در این راستا نیازمند کمک و همراهی ائمه جمعه در فرهنگ سازی و ترغیب مردم به رعایت الگوی و کاهش مصرف گاز از تریبون نماز‌جمعه و مساجد هستیم.
وی به فعالیت تولید گاز در پالایشگاه گاز و در دست اجرا بودن طرح توسعه‌ای فاز ۲ این واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: این طرح در سنوات قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که در صورت بهره‌برداری کامل، میزان گاز تولیدی آن ۳/۴ میلیون متر مکعب افزایش و بالغ بر ۵۰ درصد به ظرفیت فعلی تولید گاز پالایشگاه ایلام افزوده خواهد شد.
همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کار در شرکت گاز، خدمت در جبهه اقتصادی است، گفت: در تعریف جهاد اقتصادی، اگر کار اضافه بر حد معمول انجام گیرد یا در بی‌نیازی کشور به دشمن تلاش شود می گویند جهاد اقتصادی صورت گرفته است و به یقین اهمیت کار شما در شرکت گاز مصداق جهاد اقتصادی است و مجموعه شرکت گاز در استان ایلام خوب عمل کرده است.
حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار افزود: مصرف بهینه گاز توسط مردم، باعث صادرات گاز و درآمدزایی برای کشور می‌شود که انتظار می‌رود آحاد مختلف جامعه الگوی مصرف را رعایت و در مصرف گاز و سایر انرژی‌ها صرفه‌جویی کنند چرا که اسراف در دین مبین اسلام حرام است.
وی با اعلام رضایت از عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف ایلام، تصریح کرد: گازرسانی به مناطق محروم و کمتر‌ توسعه یافته باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها، کاهش هزینه‌ها و کمک به اقتصاد خانواده‌ها و نیز حفظ محیط زیست می شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.