4
اختصاصی

“تعیین نقش افکار عمومی نسبت به نظم و امنیت”

  • کد خبر : 11574
  • 25 مرداد 1401 - 14:30
“تعیین نقش افکار عمومی نسبت به نظم و امنیت”
یکی از مهمترین مؤلفه های اجتماعی که وجود آن در هر جامعه ای، از ضروریات محسوب شده و بدون آن زندگی سعادتمندانه برای آحاد مردم امکان پذیر نمی باشد، مسأله مهم و اساسی «امنیت» می باشد.

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:

آنچه آشکارا قابل رویت است اینکه در بیشتر کشورها افکار عمومی یک قدرت واقعی است و اهمیت آن به رشد سیاسی مردم وابستگی دارد و دولت و مسئولان اداره کشورها ناچارند که به آن توجه کنند.

در پاره ای از موارد افکار عمومی آنقدر مهم و پر اهمیت است که تصمیم گیران راه گریزی جزء پیروی از افکار عمومی ندارند و بدین خاطر است که افکار عمومی در صورت همراهی با نظام سیاسی یکی از ارکان قدرت سیاسی به حساب می آید.

شکل گیری یک موضوع در افکار عمومی و تشدید آن در جامعه گاهی اوقات موجب تغییر تصمیمات در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی و … در نزد مسئولان و مدیران می گردد.

از طرف دیگر بدون تردید یکی از مهمترین مؤلفه های اجتماعی که وجود آن در هر جامعه ای، از ضروریات محسوب شده و بدون آن زندگی سعادتمندانه برای آحاد مردم امکان پذیر نمی باشد، مسأله مهم و اساسی «امنیت» می باشد.

امری که در واقع منشأ و زیربنای تمامی امور بوده و در صورت فقدان آن هیچ گونه فعالیت فردی و اجتماعی دیگر، در عرصه های فرهنگی، صنعت، اقتصاد، هنر، سیاست و … انجام پذیر نخواهد بود.

از همین روست که تمامی عقلا و خردمندان جوامع بشری از آن به عنوان نخستین نیاز هر جامعه یاد کرده و حاکمان را به تأمین و ایجاد آن توصیه نموده اند.

دو مقوله کنترل اجتماعی و تصمیم گیری از موارد اصلی مربوط به تأثیرات اجتماعی افکار عمومی و پدید آیی انتظام و امنیت می باشد،لذا تلاش می شود نگرش افکار عمومی نسبت به حوزه نظم و امنیت تبیین و همراه گردد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.