2

کشف یک غار جدید در ایلام

  • کد خبر : 9688
  • 05 خرداد 1401 - 8:59
کشف یک غار جدید در ایلام

به گزارش حادثه ایلام;  فرزاد شریفی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: کارگرانی که در حین احداث تونل در مسیر اربعین ایلام – مهران مشغول فعالیت بودند، متوجه وجود یک حفره کوچک در دل کوه شدند.   وی ادامه داد: کارگران با ورود به داخل این حفره متوجه […]

به گزارش حادثه ایلام;  فرزاد شریفی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: کارگرانی که در حین احداث تونل در مسیر اربعین ایلام – مهران مشغول فعالیت بودند، متوجه وجود یک حفره کوچک در دل کوه شدند.

 

وی ادامه داد: کارگران با ورود به داخل این حفره متوجه وجود یک غار با قندیل‌ها و سنگ‌های آهکی شدند.

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این غار مورد کنکاش و بررسی اولیه کارشناسان این اداره‌کل قرار گرفت تا در صورت قابلیت داشتن، ثبت ملی شود.

 

شریفی ادامه داد: باید مطالعات زمین‌شناختی، نوع بافت سنگ‌ها، قدمت غار، طول و عرض آن، موجودات زنده احتمالی ساکن در این زیستگاه، تعداد دالان‌ها و تالارها و سایر موضوعات مرتبط مورد بررسی ومطالعه بیشتر قرار بگیرد.

 

این غار در بالادست روستای مهدی‌آباد و در نزدیکی تونل جدید حفر شده مسیر ایلام – مهران جهت تسهیل در تردد زائران اربعین، قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=9688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.