1

منتظر تصمیمات پایتخت نمانید، ایلام را تعطیل کنید/ تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد

  • کد خبر : 2620
  • 26 آبان 1399 - 13:53
منتظر تصمیمات پایتخت نمانید، ایلام را تعطیل کنید/ تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد

به گزارش حوادث ایلام;  افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام در جلسه ستاد کرونا استان ایلام گفت: با توجه به آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی، استان ایلام باید از امروز تعطیل شود نباید منتظر تهران باشیم؛ زیرا تا شنبه‌ی آینده با میانگین روزی ۳۰۰ نفر بیش از ۲ هزار نفر مبتلا خواهند شد.   وی افزود: مسوولیت […]

به گزارش حوادث ایلام;  افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام در جلسه ستاد کرونا استان ایلام گفت: با توجه به آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی، استان ایلام باید از امروز تعطیل شود نباید منتظر تهران باشیم؛ زیرا تا شنبه‌ی آینده با میانگین روزی ۳۰۰ نفر بیش از ۲ هزار نفر مبتلا خواهند شد.

 

وی افزود: مسوولیت اعضای ستاد در این شرایط بسیار مهم است؛ الزام‌ کردن مصوبات کرونا بر عهده دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دولت و ستاد کرونا است.

 

دادستان ایلام گفت: زنجیره کرونا فقط با ممنوعیت قطع می‌شود با محدودیت قطع نمی‌شود؛ اعلام محدودیت فعالیت مشاغل و کسب و کارها در مورد کرونا نباید شبیه شرایط جوی و یخبندان باشد؛ آنجا تا آب شدن یخ و جهت پیشگیری از لیز خوردن چند ساعتی فعالیت‌های اجتماعی با تاخیر شروع می شود.

 

وی اضافه کرد: اینجا با کرونا که یک ویروس با سرعت بالای تکثیر و انتشار در هوا است سروکار داریم و مثلاً می‌خواهیم از انتشار آن و ابتلای بیشتر افراد جلوگیری کنیم؛ این روش‌های پیشگیرانه ستاد جواب نمی‌دهد و بهترین دلیل بر این مدعا همین آمارهای افزایشی مبتلایان و فوتی‌هاست.

 

خسروی‌زاد ادامه داد: کرونا عین مرگ است؛ اقدامات زیادی توسط رسانه‌ها صورت گرفته است و مردم ما آگاه شده‌اند که کرونا کشنده است.

 

وی گفت: تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد و کادر درمان خسته‌ شده‌اند؛ ستاد استانی، تمام ادارات، بانک‌ها، اصناف و بازار را تعطیل کند.

 

دادستان ایلام تصریح کرد: تعطیلی اصناف تا ساعت ۱۸ قابل اجرا نیست و زمان نمی‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند؛ تمام استان با حمایت دستگاه قضایی قرنطینه شود.

 

وی ادامه داد: مالیات اصناف، برای یکسال بخشودگی اجاره بهاء به مدت دو ماه و استمهال وام‌ها برای اصناف و بازاریان تا پایان سال اجرا شود؛ برای افرادی که توان خرید دارو ندارند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

 

خسروی‌زاد افزود: در آرامستان صالح‌آباد، فوتی‌های کرونایی از دیگر شهرها به این منطقه منتقل می‌شوند که باید جلوگیری شود؛ همچنین آمار غیر واقعی فوتی‌ها در شهرستان هلیلان باید پیگیری شود.

 

وی گفت: تسهیل در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ۴۰ تختخوابی هلال احمر باید مد نظر قرار گیرد و در این جلسه اجرایی شود.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=2620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.