3

هر نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس؛ یک کانال با تیک‌ آبی

  • کد خبر : 25342
  • 27 دی 1402 - 18:12
هر نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس؛ یک کانال با تیک‌ آبی
وزیر ارتباطات گفت: برای هر نامزد تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در سکوهای داخلی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش حادثه ایلام;عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: کارگروهی برای تامین زیرساخت های اینترنت شعب انتخابات در سراسر کشور تشکیل شده است و برای هر نامزد تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در سکوهای داخلی راه اندازی خواهد شد.

او گفت: درگاه ملی خدمات دولت هوشمند فعال است و بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد. این رکورد بزرگی است و این عدد در سال گذشته ۱۳ میلیون بود  که تقریباً سه برابر شده است.

زارع پور افزود: ماهانه تعداد مراجعات به این درگاه قابل توجه و میانگین حدود ۸۰ میلیون بار به این سامانه مراجعه شده است.

وزیر ارتباطات با بیان این که طبق قانون امسال همه دستگاه‌های اجرایی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی همه خدمات خود را به صورت الکترونیکی در این پنجره ارائه دهند و تمام استعلامات نیز به صورت خودکار در آیند.

او با بیان این که تا پایان سال باید ۲۰ درصد از این خدمات باید به صورت هوشند و بدون مداخله انسانی ارائه شوند، افزود: خدمت هوشمند بدین معناست که بدون نیاز به مراجعه حضوری و در هر ساعت از شبانه روز با انجام خودکار استعلامات مردم بتوانند خدمات را دریافت کنند.

زارع پور با اشاره به این که بیش از ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تاکنون در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده و احراز هویت شده اند، تصریح کرد: در پایان سال گذشته این میزان ۱۳ میلیون بود که نشان می‌دهد استفاده از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در این مدت مورد استقبال مردم عزیز قرار گرفته و تعداد کاربران آن بیش از ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

وزیر ارتباطات با اشاره به مراجعه ماهانه به طور متوسط ۸۰ میلیون بار به این پنجره، خاطرنشان کرد: تعدادی از زیر مجموعه‌های برخی دستگاه‌هایی که هنوز به پنجره ملی متصل نیستند که باید هرچه سریعتر متصل شوند. همچون برخی زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بهزیستی که به دلیل مشکلات سامانه خودشان از اتصال خارج شده اند و امیدواریم هرچه زودتر متصل شوند.

او با بیان این که دستگاه هایی چون وزارت دادگستری، نیرو، ارتباطات، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، بیش از هفتاد درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه داده اند، افزود: به شکل مستمر در حال برگزاری جلساتی با دستگاه هایی چون وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و نفت که درصد پایینی از خدمات را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کرده اند هستیم تا مشکلات آن‌ها برطرف شده و به زودی به این تکلیف قانونی خود عمل کنند.

زارع پور همچنین با اشاره به این که در مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور بیش از ۱۲۰۰ سرویس وجود دارد که دستگاه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از جمله این خدمات می‌توان اشاره کرد به استعلام مدرک تحصیلی، بیمه و دیگر استعلامات است که امسال در ۹ ماهه نخست سال ۶.۵ میلیارد بار مورد استفاده قرار گرفته اند و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال این میزان به ۸.۵ تا ۹ میلیارد برسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل کارگروهی به منظور بررسی پایداری ارتباطات همه شعب ثابت و سیار انتخابات پیش رو در کشور، گفت: بخش قابل توجهی از مردم در پیامرسان‌های داخلی حضور دارند و در حال بررسی هستیم تا بسته انتخاباتی از سوی پیامرسان‌های بومی برای نامزد‌های انتخاباتی سراسر کشور به وزارت کشور پیشنهاد شود.

او با بیان این که فرصت خوبی برای شناساندن نامزد‌های انتخاباتی به مردم از طریق سکو‌های داخلی است، افزود: حداقل این است که برای نامزد‌های تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در سکو‌های داخلی راه اندازی شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=25342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.