3

بررسی عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران ایلامی

  • کد خبر : 15696
  • 05 دی 1401 - 18:14
بررسی عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران ایلامی

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:مطالعات پیرامون کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، رشد سریع صنعت موتور سیکلت در سال های اخیر در ایران و استقبال مردم از آن بدون رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با این وسیله نقلیه موجب شده است که موتورسیکلت سواران به عنوان دومین گروه از آسیب دیدگان تصادفات رانندگی […]

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:مطالعات پیرامون کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، رشد سریع صنعت موتور سیکلت در سال های اخیر در ایران و استقبال مردم از آن بدون رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با این وسیله نقلیه موجب شده است که موتورسیکلت سواران به عنوان دومین گروه از آسیب دیدگان تصادفات رانندگی در ایران شناخته شوند.
آسیب وارد بر سر در تصادفات رانندگی موتور سیکلت سواران بسیار رایج است.
علی رغم اینکه استفاده از کلاه ایمنی در کاهش صدمات وارده بر سر می تواند مفید باشد اما میزان استفاده از کلاه ایمنی در میان موتورسیکلت سواران کشور ما بسیار پایین است.
موتورسیکلت نسبت به خودرو معمولاًویژگی‌های عملکردی مناسب‌تری دارد: ۱- سرعت و شتاب گیری آن نسبت به خودرو بالاتر است ۲- زودتر به سرعت حداکثر خود می‌رسد و در مقابل در حالت ترمز گیری اضطراری پایداری پایین تری دارد ۳- شانس دیده شدن آن به وسیله سایر وسایل نقلیه پایین است بنابراین شانس آسیب‌دیدگی در موتورسیکلت سواران نسبت به سرنشین های خودرو بیشتر است.
مهمترین وسیله ایمنی و حفاظت در موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی است.
موتور سواران نسبت به سرنشین های خودرو تا حدود ۳۰ مرتبه بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.
آمارها نشان می دهد ۶۶/۷ درصد موارد تصادفات موتورسیکلت آسیب به سر می باشد.
بیشتر آسیب دیدگی ها در موتور سواران مربوط به اندام‌های تحتانی و سر می باشد.
ویژگی های کلاه ایمنی استاندارد:۱- بهترین وسیله حفاظت و جلوگیری کننده از آسیب به سر و جمجمه در ضربات مستقیم به سر می باشد ۲- ابتدایی ترین وظیفه کلاه ایمنی محافظ در برابر سر در برابر شکستگی جمجمه است۳- وظیفه دیگر کلاه ایمنی جلوگیری از آسیب به مغز است.
نتیجه: طی چند سال اخیر تعداد موتور سیکلت سواران در استان افزایش یافته بی‌ آنکه برنامه ریزی صحیحی اعم از آموزش و کنترل در مورد موتورسیکلت سواران تدوین شود.
سرعت گسترش این محصول در میان مردم بر سرعت گسترش فرهنگ استفاده ایمن از آن پیشی گرفته است.
سالانه تعداد زیادی کلاه ایمنی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در میان موتورسواران شهرستان های استان توزیع میگردد،بنابراین در جهت هدفمند کردن و استفاده صحیح و بالا بردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی ضروری است این برنامه‌ها گسترش پیدا کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.