6

عوامل موثر بر تبعیت از تابلوی راهنمایی ورانندگی ورود ممنوع

  • کد خبر : 15176
  • 11 آذر 1401 - 21:02
عوامل موثر بر تبعیت از تابلوی راهنمایی ورانندگی ورود ممنوع

سعد حمیدی کیا- پایگاه خبری حادثه ایلام:رفتار رانندگان در مسیر های درون شهری و برون شهری حکایت از فرهنگ رانندگی،رانندگان بومی آن منطقه و در حالتی جامع آن کشور، از نگاه فردی ناآشنا و بیرونی خواهد داشت. نتایج مطالعاتی این پایگاه خبری نشان داد که متغیرهای سن،جنسیت و شغل در میزان توجه نسبت به تابلوی […]

سعد حمیدی کیا- پایگاه خبری حادثه ایلام:رفتار رانندگان در مسیر های درون شهری و برون شهری حکایت از فرهنگ رانندگی،رانندگان بومی آن منطقه و در حالتی جامع آن کشور، از نگاه فردی ناآشنا و بیرونی خواهد داشت.
نتایج مطالعاتی این پایگاه خبری نشان داد که متغیرهای سن،جنسیت و شغل در میزان توجه نسبت به تابلوی ورود ممنوع،نصب شده در مسیر مورد استفاده رانندگان نقش و پر اهمیتی نداشته است،در مقابل می‌توان به متغیرهای تحصیلات و تاهل که از سطح معناداری قابل قبول برخوردار بودند.
در رانندگی رفتار هر فرد با فرد دیگر از لحاظ عملکردی متفاوت خواهد بود.
تفاوت در روحیات روحی و فیزیکی هر فرد منجر به تفاوت عملکردی رانندگان می‌شود.
در نتیجه این تحقیق بررسی عوامل انسانی از جنبه مبحث ایمنی در ترافیک که یکی از زیرشاخه های حمل و نقل است در مباحث ایمنی و تصادفات بسیار پر کاربرد می باشد.
به همین منظور طرح جانمایی علائم و تجهیزات ایمنی و ارتباط آن با کاهش تصادفات نقش اساسی دارد.
نتیجه میگیریم افراد متولی و تصمیم‌گیرنده، اجرایی و قضایی در امور ایمنی ترافیک با اتخاذ راهبردهای همچون آموزش،توجه به رفتارهای ایمن و ناایمن رانندگان با سطوح تحصیلات  مختلف و یکی از دو جنسیت زن و مرد از طریق آموزش در مدارس و سایر مکان های کسب علم ،رسانه‌ها، جراید،چاپ بروشور ها و دیگر روشها می توان باعث افزایش ایمنی و کاهش تلفات رانندگی برای مسیرهای درون شهری و برون شهری حاصل گردد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.