2

حمله آمریکا به مراکز مقاومت اسلامی در عراق

  • کد خبر : 25429
  • 04 بهمن 1402 - 10:09
حمله آمریکا به مراکز مقاومت اسلامی در عراق
رسانه‌های عراقی اعلام کردند، آمریکا به مواضع مقاومت اسلامی در عراق حمله کرده است.

به گزارش حادثه ایلام;دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف حملات قرار گرفته است.

یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیرو‌های این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های ما به دستور رئیس جمهوری بایدن به سه تأسیسات در عراق حمله کردند.

در ادامه بیانیه پنتاگون ادعا شده است: سه تأسیسات متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر گروه‌ها که به نامشان اشاره نشده هدف قرار گرفته شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این بیانیه گفته که حملات صورت گرفته علیه گروه‌های عراقی، پاسخ مستقیم به سلسله حملات روز افزون علیه ما بوده است. وی با ادعای این که “به دنبال تشدید جنگ در منطقه [خاورمیانه]نیستیم، افزود: هرگز در اتخاذ اقدامات اضافی برای دفاع از منافع آمریکا تردید نخواهیم کرد.

اداره درمان استان بابل نیز گفت که چندین آمبولانس به سمت محل حملات در جرف‌النصر اعزام شده و بخش اورژانس بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند.

یک منبع صهیونیست به خبرگزاری «رویترز» گفت که در این حملات، مواضع برخی از گروه‌های مقاومت عراقی هدف قرار گرفته شده است.شبکه الجزیره نیز گزارش داد که بخشی از شهر «القائم» واقع در غرب عراق نیز هدف حملات آمریکایی‌ها قرار گرفته است.برخی منابع نیز گفتند که در این حملات، پایگاه نیرو‌های گردان‌های حزب‌الله عراق در جرف النصر هدف قرار گرفته شده است.

واکنش مقاومت عراق به حملات آمریکا

دقایقی بعد از تجاوز نظامی آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در غرب عراق، این حملات با واکنش تند گروه‌های مقاومت همراه شد. «ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق بامداد چهارشنبه گفت: «در حالی که آمریکایی‌ها دوباره به ما حمله کردند، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند».

الولائی توضیح داد: «مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است. عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتار‌های هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق نیز گفت: «ما همچنان به حمله علیه پایگاه‌های دشمن ادامه می‌دهیم تا زمانی که مردم ما در غزه به پیروزی برسند».

الحسینی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «[حملات]تا زمانی که ماشین کشتار وحشیانه [اسرائیل]مورد حمایت آمریکا [علیه غزه]متوقف شود و کل محاصره برداشته شود، ادامه می‌یابد. این وعده آزادگان است».

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=25429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.