1

ثبت اعتراض ۴۲ داوطلب در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران

  • کد خبر : 25196
  • 19 دی 1402 - 22:38
ثبت اعتراض ۴۲ داوطلب در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: تا پایان دومین روز از مهلت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس، ۴۲ نفر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران اعتراض خود را ثبت کرده اند.

به گزارش حادثه ایلام;صیدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام اظهار داشت: تا پایان دومین روز از مهلت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس ۵ هزار و ۷۳۱ نفر از دواطلبان در کشور اعتراض خود را ثبت کرده اند که در این میان ۴۲ نفر مربوط به دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران می‌باشند.

وی افزود: تعداد افرادی که صلاحیت آن‌ها در دو حوزه ایلام و دهلران احراز و یا تایید نشده ۹۱ نفر بوده است.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام به تفاوت عدم احراز و عدم تایید داوطلبان اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده به این معنی است که آن‌ها حق شرکت در این عرصه از انتخابات را ندارند، اما کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده به این معنی است شرایط آن‌ها برای هیات نظارت به علت ابهامات و با وجود دعوت از داوطلبان صلاحیت آن‌ها محرز نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که صلاحیت آن‌ها تایید یا احراز نشده هیچ منعی برای برعهده گرفتن دیگر مسئولیت‌ها ندارند.

صیدی با اشاره به رصد فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس اعلام کرد: بررسی صلاحیت‌ها از ابتدای ثبت نام تا قبل از صدور اعتبار نامه نمایندگی مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام ادامه داد: در این دوره از انتخابات از تمام طیف‌ها، اعضاء و اقشار مختلف مردم داوطلب وجود دارد.

وی درخصوص احتمال تبانی بعضی از دواطلبان تایید صلاحیت شده عنوان کرد: براساس بند ۹ ماده ۸۳ قانون انتخابات کناره گیری نامزد‌ها از جمله اخذ هرگونه امتیاز یا مواردی که جنبه انتفاعی داشته باشد مجازات درجه ۶ و دو دوره محرومیت داوطلبی را دارد.

صیدی مطرح کرد: در این دوره از انتخابات در میان داوطلبان تایید صلاحیت شده از تمام طیف‌ها و و احزاب وجود دارد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=25196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.