4

بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار در ایلام بیمه شدند

  • کد خبر : 25064
  • 12 دی 1402 - 11:25
بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار در ایلام بیمه شدند
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان با حمایت این مجموعه بیمه تامین اجتماعی شده اند.

به گزارش حادثه ایلام;حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی به تعداد ۲ هزار و ۵۴۰ نفر از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن در مناطق شهری به تعداد ۶۰۰ نفر نیز از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح، از طریق بهزیستی زنان سرپرست خانوار مناطق روستایی واجد شرایط به دهیاری‌ها معرفی و اطلاعات آن‌ها وارد سایت صندوق بیمه روستایی و عشایری شده و حق بیمه آن‌ها به صورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور واریز و در مناطق شهری نیز از طریق تامین اعتبار از بهزیستی کشور، معرفی به تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه آن‌ها انجام می‌شود.

نورعلیوند اظهار کرد: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز که بخشی از آن از طریق دولت و محل قانون هدفمندی یارانه‌ها و بخش دیگر آن از محل اعتبار‌های بهزیستی تامین خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان کرد: زنان سرپرست خانوار که مشمول این بیمه‌ها می‌شوند باید دارای حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال بوده و همچنین به عنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.

به گفته وی، زنان سرپرست خانوار جامعه هدف که دارای شرایط لازم باشند اعم از ساکنان مناطق روستایی و عشایری می‌توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از این بیمه به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نورعلیوند اظهار کرد: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی این زنان تا زمان بازنشستگی توسط بهزیستی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=25064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.