6
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد

بازداشت ۲ شکارچی متخلف در مهران

  • کد خبر : 24936
  • 25 آذر 1402 - 17:38
بازداشت ۲ شکارچی متخلف در مهران
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۲ شکارچی متخلف که اقدام به کشتن یک راس کل وحشی بالغ کرده بودند، به دستور دادستانی مهران بازداشت شدند.

به گزارش حادثه ایلام;علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار کرد: این شکارچی‌ها با حضور در منطقه حفاظت شده کولگ مهران اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده بودند.
وی افزود: این شکارچی‌ها عصر امروز با همکاری محیط بانان و نیرو‌های مرزبانی مستقر در شهرستان مهران شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان مهران شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: دادستان مهران برای این ۲ نفر علاوه بر پرداخت خسارت ضرر و زیان مالی، قرار بازداشت نیز صادر کرد.
محمدی ادامه داد: ضرر و زیان وارده به حیات وحش در پی شکار این کل وحشی ۲۵۰ میلیون ریال است که شکارچی‌های متخلف محکوم به پرداخت آن شده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: هرچند منطقه کولگ دارای وسعت زیاد و اقلیم تپه ماهوری است، اما با افزایش تیم‌های گشت و کنترل محیطبانی، مشارکت نیرو‌های مرزبانی، گزارش‌های مردمی و همکاری دادستانی و دستگاه قضایی شهرستان مهران، کولگ برای شکارچیان ناامن شده است.
وی از عموم مردم اعم از جوامع محلی کشاورزان، دامداران و عشایر و گردشگران طبیعت خواست باتوجه به اینکه حیات وحش در ماه‌های حساس جفت‌گیری و آبستنی هستند، از ورود به زیستگاه‌های وحوش و ایجاد استرس برای حیوانات خودداری کنند.
محمدی تاکید کرد: حفاظت از حیات وحش و زیستگاه‌ها باتوجه به گستره وسیع این مناطق تنها با مشارکت مردم و دوستداران محیط زیست امکان پذیر است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.