3
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

۳۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه‌های ایلام برآورد شد

  • کد خبر : 24719
  • 10 آذر 1402 - 19:03
۳۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه‌های ایلام برآورد شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه‌های این استان پیش بینی شده است، گفت: ۷۱ هزار و ۷۴۰ عدد تابلوی مسیرنما و علائم راهنمایی در سطح راه‌های استان نصب شده است.

به گزارش حادثه ایلام;سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: در استان ایلام در گذشته ۱۱ نقطه حادثه خیز وجود داشت که توسط سازمان راهداری حذف این نقاط در دست اقدام قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز دیگر در سطح راه‌های استان شناسایی و به این نقاط افزوده شد که توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و وزارت کشور، حذف این نقاط در سطح راه‌هایی استان به راهداری ابلاغ شده است.
چشمه خاور با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف این نقاط حادثه خیز در سطح استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: تا کنون ۶۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: حذف ۶ نقطه پرتصادف و حادثه خیز در سطح راه‌های استان نیز توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و راه و شهرسازی در دست اقدام است است که شامل تقاطع ملکشاهی، محور ملکشاهی به مهران قسمت پل شکسته و سه راهی کارزان و تنگه قیر بوده که در مسیر چهار خطه کردن محور ایلام به حمیل همچنین ایلام به سمت دره شهر قرار دارند.
وی بیان کرد: راهداری استان نیز در سال جاری حذف هفت نقطه حادثه خیز را در دست اقدام دارد که شامل پیچ‌های سنگر نادر در محور دهلران و محور ایلام به سمت ایوان در نقاط محدوه روستا‌های گلزار و ساتیان که ایمن سازی شده و ایجاد روشنایی برای این نقاط در دست اقدام است.
چشمه خاور اظهار کرد: مطالعه رفع نقاط حادثه خیز در محدوه پادگان “فرجیان زاده” محور ایلام به چوار نیز انجام شده که شامل احداث ۲ زیرگذار و بالادست و بالادست این پادگان بوده و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در ادامه تصریح کرد: سال جاری تعداد ۷۱ هزار و ۷۴۰ عدد تابلو در سطح راه‌های استان نصب شده که عمده این علائم ۱۰۰ درصد از جنس کامپوزیت و الیاف شیشه‌ای و بسیار منعطف بوده که در صورت برخورد ماشین با این مسیر نما‌ها هیچگونه خسارتی به ماشین یا علائم وارد نمی‌شود.
چشمه خاور با بیان اینکه مابقی تابلو‌ها و علائم جاده‌ای از قبیل فلش‌های خطرنما و جهت نما نیز از جنس کامپوزیت و الیاف شیشه‌ای هستند که قابلیت سرقت ندارند، افزود: این تابلو‌ها برای سارقان هیچگونه ارزش ریالی نداشته و قابلیت بازیافت نیز ندارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰ کیلومتر از راه‌های روستای استان روکش آسفالت شده و ۸۰ کیلومتر دیگر در دست اقدام است، مطرح کرد: شاخص آسفالت راه‌های روستایی در استان ۹۸ درصد می‌باشد در حالی که میانگین کشور ۸۲ درصد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تاکید بر اینکه در سال جاری تعداد ۲ دستگاه نمک پاش به ناوگان زمستانی استان اضافه شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی زمستان در مواقع بحران برف در محور‌های مواصلاتی دپو مقدار قابل توجهی شن، ماسه و نمک است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری بین هواشناسی استان و راهداری بین ۲٠ تا ۳٠ دقیقه قبل از یخ زدگی جاده، کار نمک پاشی انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: از رانندگان گرامی تقاضا داریم در مواقع وجود برف در محور‌های مواصلاتی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.
چشمه خاور گفت: در سال جاری تعداد ۱۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب شده که مجموع این دوربین‌ها به تعداد ۳۶ دستگاه افزایش یافته است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.