2
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام خبر داد

انجام ۸۹ درصد از سرقت‌ها در ایلام توسط معتادان متجاهر

  • کد خبر : 24716
  • 10 آذر 1402 - 19:00
انجام ۸۹ درصد از سرقت‌ها در ایلام توسط معتادان متجاهر
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام از پیگیری احیای مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادان متجاهر ایلام خبر داد و گفت: ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;اسماعیل قمری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با اشاره به اینکه پیگیری احیای مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادین متجاهر هستیم، اظهار داشت: ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود که این آمار بسیار بالاست و ضرورت احداث مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادین متجاهر را دوچندان کرده است.

وی افزود: این موضوع را آنقدر پراهمیت کردیم که به سازمان بازرسی بردیم، هم اکنون به جایی رسیدیم شاید بتوانیم تا پایان سال یک مرکز را افتتاح کنیم که معتادین پارک‌های ایلام را جمع کنیم که آمار سرقت پایین بیاید و در بحث پایین آمدن مواد مخدر تاثیر گذار خواهد بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در خصوص آگاه سازی مردم عنوان کرد: به عنوان مثال الان یک توهین ساده ۶ تا ۲۴ میلیون جزای نقدی دارد که شاید خیلی‌ها ندانند، کار‌های فرهنگی باید انجام بگیرد، اما کار‌های فرهنگی یک نوع پیشگیری اجتماعی دراز مدت است علاج این موضوعات این است که آگاه سازی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ما سامانه سجام را به مردم معرفی کردیم که مردم در بخش خصوصی و دولتی هر گونه فسادی وجود دارد را به ما اعلام کند، در این فرصت کوتاه از شهریورماه تا الان بالغ بر ۴۰ گزارش به ما رسیده است و ریز به ریز مورد بررسی قرار دادیم و به دادستانی و بازرسی ارجاع داده شده و نتیجه هم به هرکسی که مراجعه شود اعلام می‌شود.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.