1

حماس برای آزادی اسرا با تمدید آتش‌بس موافقت

  • کد خبر : 24656
  • 06 آذر 1402 - 14:21
حماس برای آزادی اسرا با تمدید آتش‌بس موافقت
منابع نزدیک به جنبش حماس تایید کردند این جنبش برای آزادی هرچه بیشتر اسرای در بند رژیم صهیونیستی با تداوم آتش‌بس موافق است.

به گزارش حادثه ایلام;جنبش مقاومت اسلامی حماس تأیید کرد که به دنبال تمدید آتش‌بس پس از پایان دوره چهار روزه است، زیرا می‌خواهد اسرای بیشتری را از فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی آزاد کند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گفت که جنبش به میانجی‌ها اطلاع داد که جناح‌های مقاومت با تمدید آتش‌بس فعلی موافقت کردند.
این منبع با تایید موافقت رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش‌بس با حماس بین دو تا چهار روز، گفت: «انتظار داریم که مقاومت بین ۲۰ تا ۴۰ اسیر اسرائیلی را آزاد کند».
از سویی دیگر رسانه‌های صهیونیست به نقل از منابعی گزارش دادند که تمدید آتش بس برای حداقل دو روز امکان پذیر است. اوایل روز یکشنبه، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند مقامات این رژیم علاقه‌مند به تمدید مدت آتش‌بس با حماس در غزه هستند.
جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «انتظار می‌رود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منظور بررسی تمدید آتش‌بس صحبت کند».
وال استریت ژورنال هم در این خصوص نوشت: مذاکره کنندگان امیدوارند که آتش‌بس موقت تا ۴ روز دیگر تمدید شود و حداقل ۲۰ زن و کودک دیگر پس از ۵۰ اسیر آزاد شوند.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه قطری گزارش داد: یک هیات قطری روز شنبه برای گفتگو در مورد تمدید احتمالی آتش‌بس چهار روزه بین حماس و اسرائیل که از روز جمعه آغاز شد، به اسرائیل سفر کرد.
به گفته این مقام تیم عملیات قطر همچنین با مقامات صهیونیستی برای اطمینان از تداوم آتش‌بس و آزادی آرام اسرا هماهنگ شده است. مصر نیز روز شنبه اعلام کرد که سیگنال‌های مثبتی از همه طرف‌ها برای تمدید مدت آتش‌بس اعلام شده در نوار غزه دریافت کرده است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.