2

اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس موقت شده است

  • کد خبر : 24618
  • 03 آذر 1402 - 10:39
اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس موقت شده است
افسر سابق ارتش آمریکا با بیان اینکه اسرائیل در حال حاضر مجبور به پذیرش آتش‌بس موقت شده است، گفت: این آتش‌بس یک شکست تحقیرآمیز برای اسرائیل است.

به گزارش حادثه ایلام;به نقل از اسپوتنیک، ریتر با اشاره به اینکه برقراری آتش‌بس موقت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یک موهبت است، افزود: این آتش‌بس فرصتی برای تبادل اسرا، توزیع کمک‌های بشردوستانه بین مردم فلسطین و فرونشاندن احساسات در هر دو طرف درگیری است.
وی با بیان اینکه (رژیم) اسرائیل ابتدا موضعی بسیار تهاجمی اتخاذ کرده بود و با توجه به هدف اعلام شده آن‌ها مبنی بر نابودی حماس، این رژیم تحت هیچ شرایطی با آتش‌بس موافقت نمی‌کرد، اما اکنون آن‌ها مجبور به پذیرش آن شده‌اند، تاکید کرد: برقراری آتش‌بس موقت یک شکست تحقیرآمیز برای اسرائیل است.
افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه، اما در طرف مقابل یعنی حماس، آن‌ها از همان ابتدا یکی از اهداف خود را آزادی اسرای فلسطینی و به ویژه زنان و کودکانی که در زندان‌های اسرائیل گرفتار بودند عنوان کرده بودند، افزود: از این منظر نیز برقراری آتش‌بس موقت یک شکست تحقیرآمیز برای اسرائیل و یک پیروزی مهم برای حماس است.
ریتر همچنین با بیان اینکه یکی از دلایلی که اسرائیل از ابتدا با برقراری آتش‌بس مخالفت می‌کرد اطمینان تل‌آویو از این موضوع بود که عملیات نظامی آن‌ها تهدید نظامی حماس را از بین خواهد برد، خاطرنشان کرد: سران تل آویو اعتقاد داشتند که برقراری هرگونه آتش‌بس، به حماس به عنوان یک دشمن شکست خورده فرصت خواهد داد تا دوباره خود را بازسازی و سازماندهی کند، بنابراین موافقت اسرائیل با آتش‌بس به روشنی حکایت از این دارد که تهاجم اسرائیل به غزه با مشکل مواجه شده و اوضاع آن طوری که آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند، پیش نرفته است.
گفتنی است که ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر روز پنجشنبه گفت که آتش‌بس موقت در غزه ساعت ۷ صبح جمعه اجرا خواهد شد و تماس با همه طرف‌ها و میانجی‌گران پایان یافته و فهرست اسامی کسانی که آزاد می‌شوند، تحویل داده شده است.
سخنگوی وزارت خارجه قطر تصریح کرد: امیدواریم این آتش بس انسانی منجر به آغاز کار بیشتر برای دستیابی به آتش بس و صلح پایدار شود.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.