1
کارشناس هواشناسی استان ایلام خبر داد

آغاز بارش باران در ایلام

  • کد خبر : 24478
  • 24 آبان 1402 - 9:55
آغاز بارش باران در ایلام
کارشناس هواشناسی استان ایلام از آغاز بارش باران در ایلام خبر داد و گفت: بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد.

به گزارش حادثه ایلام;احسان احمدی نژاد کارشناس هواشناسی استان ایلام اظهار داشت: اواخر شب گذشته سامانه ناپایداری وارد آسمان استان شده و تا اواخر روز پنجشنبه این سامانه در سطح استان تداوم دارد.
وی گفت: انتظار می‌رود بارش‌های این سامانه از اوایل روز چهارشنبه به ویژه در نواحی شمالی استان شدت و طی اواسط روز نیز تقویت شود.
وی افزود: روز چهارشنبه اوج فعالیت این سامانه است، البته در نواحی جنوبی انتظار داریم مقداری با تاخیر زمانی بارش‌ها را دریافت کنند، ولی  طی این ۲ روز در سطح استان می توانیم انتظار بارش‌های به نسبت مناسبی را داشته باشیم.
احمدی نژاد ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید به صورت موقت و پدیده مه در گردنه‌های استان طی این دو روز مورد انتظار است.
کارشناس هواشناسی ایلام اضافه کرد: در برخی نواحی استان این بارش‌ها تقویت می‌شود و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و اصابت صاعقه را به همراه خواهد داشت.
وی بیان داشت: از اواخر روز پنجشنبه این سامانه تضعیف و از سطح استان خارج می‌شود، در بحث کاهش دما نیز طی روز چهارشنبه از نظر دمایی روزانه حدود ۷ تا ۸ درجه کاهش دما را خواهیم داشت و تا اواخر هفته این وضعیت دمایی نیز تداوم خواهد داشت.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.