2
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

شناسایی ۷ هزار هکتار از عرصه‌های ملی ایلام برای نهال کاری

  • کد خبر : 24309
  • 17 آبان 1402 - 19:51
شناسایی ۷ هزار هکتار از عرصه‌های ملی ایلام برای نهال کاری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی ایلام برای نهال کاری شناسایی شده است.

به گزارش حادثه ایلام;ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: در اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده است.
وی افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور پس از بررسی‌های کارشناسی در دستور سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفت و به ادارات کل ابلاغ شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اضافه کرد: در اجرای این طرح ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی برای کاشت نهال و بذرکاری جانمایی و نسبت به تهیه طرح و شناسنامه اقدام شده است.
پیرزادیان ادامه داد: استان ایلام سالانه ظرفیت تولید ۱۸ میلیون اصله نهال را دارد که از این مقدار تاکنون ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار اصله نهال تولید کرده است.
وی بیان داشت: در اسفند ماه و فروردین حدود ۲ میلیون اصله نهال در مناطق مختلف استان کاشته شده و حدود ۴۰۰ هزار به استان‌های مختلف نیز ارسال شده است.
وی عنوان کرد: مدت زمان اجرای این طرح طی یک برنامه ۴ ساله یعنی تا سال ۱۴۰۵ است، از جمله اهداف این طرح توسعه فضای سبز، غنی سازی جنگل‌ها، مقابله با بیان زدایی و توسعه جنگل است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام مطرح کرد: عمده هدف جلب مشارکت مردم و استفاده از حداکثر ظرفیت اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است که با مشارکت مردم بتوانیم این تعهدات را عملی کنیم.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.