4

وجود ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی در ایلام

  • کد خبر : 24284
  • 16 آبان 1402 - 16:15
وجود ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی در ایلام
مجری کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی ایلام از وجود ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی در استان به منظور درمان درد‌ها و بیماری‌ها به صورت سنتی خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;فاطمه جهانپور مجری کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی ایلام از وجود ۱۰۰۰ گونه گیاهی در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد بالغ بر ۳۵۰ گونه آن دارویی بوده و به صورت سنتی برای درمان درد‌ها و بیماری‌ها استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه رویشگاه‌های طبیعی مختلفی اعم از جنگل و مرتع وجود دارد، افزود: گیاهانی از جمله ختمی، ریواس، خارمریم، آویشن و … وجود دارد که به عنوان ذخایر ژنتیکی و طبیعی و پتانسیل‌های بالقوه محسوب می‌شوند.
جهانپور در مورد مهم‌ترین گونه‌هایی که صرفه اقتصادی دارند و به صورت آبی کشت می‌شوند، بیان کرد: گیاهان به لیمو، مریم گلی، آویشن باغی، نعناع فلفلی، بادرنجبویه، زوفا، رزماری، چای ترش، گلرنگ، مرزه خوزستانی، گل محمدی و … بازار پسند هستند.
مجری کشت گیاهان دارویی در خصوص کشت دیم گیاهان دارویی عنوان کرد: زیره سبز، سیاهدانه، گل گاو زبان، ختمی، بابونه و… کشت می‌شوند.
وی از افزایش متقاضیان کشت گیاهان دارویی خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۰ کشت گیاهان دارویی در استان صفر بود، اما در سال جاری، سطح کشت به ۳۳۰ هکتار افزایش یافت.
جهانپور با اشاره به اینکه اکثر شهرستان‌ها کشت گیاهان دارویی دارند، مطرح کرد: مهم‌ترین مناطق کشت گیاهان دارویی دهلران، هلیلان، چرداول، سیروان، بدره، آبدانان، ملکشاهی و ایلام است که در شهرستان ایلام در سطح ۱۰۰۰ متر مربع در محیط گلخانه تولید نشا انجام گرفته است.
مجری کشت گیاهان دارویی ایلام از حمایت‌های دولت در این راستا خبر داد و گفت: تهیه بذر گیاهان دارویی، پرداخت یارانه و معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات صورت گرفته است که باعث اشتغالزایی ۲۰۰ نفر شده است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.