4

ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسرائیل باز می‌گردد

  • کد خبر : 24210
  • 13 آبان 1402 - 7:52
ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسرائیل باز می‌گردد
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی گفت: از منظر حقوق بین‌الملل مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردار هستند.

به گزارش حادثه ایلام;حسین امیرعبداللهیان و «جیمز کلورلی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس امشب (جمعه) ۱۲ آبان ماه تلفنی گفتگو کردند.
در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات جاری در غزه و همچنین موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نخستین تماس تلفنی با «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اوضاع غزه به همتای خود توصیه کرد که انگلیس تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو با بیان اینکه در هرگونه رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسرائیل باز می‌گردد، گفت: از منظر حقوق بین‌الملل مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردار هستند.
امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه در چارچوب اصول حقوق بین‌الملل، در هر جنگی باید به اصل تناسب نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: در این راستا قتل عام بیش از ۹ هزار فلسطینی غیرنظامی، در یک عمل انتقام جویی و نسل کشی آشکارا اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.
پس از عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به غزه کرد و در این ۲۸ روز منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا‌ها و … را هدف حملات خود قرار داد که براساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۹ هزار نفر شهید و بیش از ۳۲ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرید

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی در واکنش به حمایت‌های وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی به دولت انگلیس توصیه کرد که تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزه با پدیده اشغالگری را بر مبنای اصول شناخته شده و قوانین بین‌المللی یک حق می‌داند.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو بر توقف فوری نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به صورت گسترده به این منطقه تأکید کرد.

حمایت گسترده دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی  عامل افزایش شدت جنگ در منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه حمایت گسترده دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و آن را عامل افزایش شدت جنگ در منطقه خواند و تصریح کرد: نیرو‌های مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها براساس ملاحظات و شرایط و نیز در راستای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تصمیم اتخاذ می‌کنند.
امیرعبداللهیان همچنین بر احترام متقابل و اهمیت تمرکز بر دیپلماسی و گفتگو به عنوان گزینه‌ای مناسب در مسیر همکاری‌های ایران و انگلیس و پرهیز از طرح اتهامات بی اساس تأکید کرد.
«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مواضع کشورش درباره تحولات فلسطین و تأکید بر روابط دیرینه انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.
وی روند همکاری‌های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون‌های دیپلماتیک حائز اهمیت خواند.
روابط دوجانبه از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و انگلیس در این تماس تلفنی بود.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.