4

مشکل آب ۳۵۰۰ روستای کشور از ابتدای دولت حل شده است

  • کد خبر : 24187
  • 12 آبان 1402 - 16:25
مشکل آب ۳۵۰۰ روستای کشور از ابتدای دولت حل شده است
رئیس جمهور گفت: در ابتدای دولت هدف‌گذاری شد ۱۰ هزار روستایی که مشکل آب دارند، مشکلشان حل شود که تاکنون مشکل در ۳ هزار و ۵۰۰ روستا حل شده است.

به گزارش حادثه ایلام;آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در افتتاحیه طرح‌های وزارت نیرو در استان کردستان که به صورت نمادین در ایستگاه پمپاژ بویین بانه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ طرح بزرگ در استان اجرا شده که هر کدام در جای خود بسیار اثربخش است چه دو سدی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و چه کار‌هایی که در مورد تصفیه‌خانه‌ها انجام گرفته است و چه آب دریاچه بسیار زیبای مریوان و کار‌های اساسی که در حوزه فاضلاب انجام گرفته است.
رئیس جمهور افزود: مجموعه طرح‌های آب، فاضلاب و برق که انجام شده در جهت رفاه حال مردم است، بدون تردید با عدد و رقمی که اعلام شده ۵۰ درصد از تنش آبی با اجرای این طرح‌ها رفع شده است که این موجب خرسندی ماست باید از دست اندرکاران حوزه آب، فاضلاب و برق تشکر کنم.
وی خاطرنشان کرد: دولت امروز در جایگاهی قرار دارد که باید تلاش کند علی‌رغم کمبود نزولات آسمانی با مدیریت صحیح آب را به دست مشترکین برساند و این کار صورت می‌گیرد و طی دو سال اخیر با مدیریت جهادی وزیر نیرو مدیریت آب و برق مردم احساس کمبود آب نداشته باشند.
رئیسی با بیان اینکه ممکن است که در برخی مناطق به هر دلیلی کمبود و مشکل آب داشته باشیم، گفت: اینکه می‌توان با مدیریت خوب کمبود‌ها را رفع کرد مدیریت آب جایگزین کمبود آب شود بسیار ارزشمند است، در ابتدای دولت هدف‌گذاری شد ۱۰ هزار روستایی که مشکل آب دارند حل شود که تاکنون مشکل ۳ هزار و ۵۰۰ روستا حل شده است.
به گفته وی، احداث سد می‌تواند وضعیت آب را در این منطقه پایدار کند الان مشکل جیره‌بندی آب حل شده است، اما باید به پایداری آن توجه داشته باشیم.
رئیسی اذعان کرد: آب و برق از زیرساخت‌های مهم برای زندگی و توسعه کشاورزی و زندگی است، کردستان استان کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی است و استانی که در آن تولید محوریت دارد و استانی مولد بوده و این مهم است که زیرساخت‌های استان به طور کامل انجام شود.
رئیس جمهور اذعان کرد: بار‌ها در دولت گفته‌ام که شرط به ثمر نشستن کار‌ها پیگیری مجدانه است با دستور کاری از پیش نمی‌رود.
وی با بیان اینکه رمز به ثمر رسیدن کار‌های بزرگ پیگیری مجدانه است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها که امروز در کردستان افتتاح شده ابرپروژه‌هایی است که خوشبختانه با کار مجدانه زمینه اجرا و افتتاح آن‌ها فراهم شده است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=24187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.