4

افزایش شمار شهدای غزه به ۴۳۸۵ نفر

  • کد خبر : 23831
  • 29 مهر 1402 - 17:42
افزایش شمار شهدای غزه به ۴۳۸۵ نفر
آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش حادثه ایلام;وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.
به گزارش الجزیره، بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.
در حالی آمار شهدا و مجروحان غزه در حال افزایش است که سران شماری از کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.
نخست وزیر عراق در این کنفرانس گفت: آنچه در غزه می گذرد، نسل کشی و اینها جنایات جنگی است که چهره رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. «محمد شیاع السودانی» افزود: ملت فلسطین در معرض نسل کشی قرار دارد و با عبارات نمی توان جنایات ها در غزه و دفن فلسطینی ها زیر آواره خانه های خود را توصیف کرد.
ولیعهد کویت نیز در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ گفت: تحولات در غزه پیامدهای خطرناکی برای منطقه و کل جهان دارد. «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» افزود: بار دیگر جرایم و حملات اسرائیل را محکوم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم. خواهان گشودن گذرگاه ها و رساندن کمک ها به فلسطینی ها در غزه هستیم.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس خواهان آتش بس فوری در غزه شد و افزود: بار دیگر دعوت به آتش بس برای برقراری صلح بر اساس راهکار موسوم به “دو دولتی” می کنیم، باید به توافقنامه های ژنو پایبندی وجود داشته باشد. باید قانون بین المللی اجرا، از حمله به غیرنظامیان و مدارس و بیمارستان ها و مراکز سازمان ملل پرهیز و از غیرنظامیان حفاظت شود.
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در کنفرانس یاد شده گفت: سرزمین خود را هرگز ترک نخواهیم کرد. اسرائیل هزاران غیرنظامی، بیمارستان، مدارس و پناهگاه‌ها را بدون تمایز هدف قرار می دهد و ما نسبت به اخراج و کوچاندن فلسطینی ها از غزه، بیت المقدس و کرانه باختری هشدار می دهیم.
عباس ادامه داد: کابینه اشغالگر اسرائیل به درخواست های ما برای آتش بس گوش نداده است. ما بار دیگر بر مخالفت خود با قتل غیرنظامیان هر دو طرف تاکید می کنیم.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.