1
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد

اختصاص بیش از ۱۹ میلیاردتومان برای مرمت آثار تاریخی ایلام

  • کد خبر : 23675
  • 25 مهر 1402 - 11:33
اختصاص بیش از ۱۹ میلیاردتومان برای مرمت آثار تاریخی ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: میراث فرهنگی در حوزه مرمت، بررسی، شناسایی و همچنین تعیین عرصه و حریم که در استان صورت گرفته است، در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش حادثه ایلام;فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اظهار کرد: میراث فرهنگی در حوزه مرمت، بررسی، شناسایی و همچنین تعیین عرصه و حریم که در استان صورت گرفته است، در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار تخصیص داده است.
وی افزود: مجوز پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی برای فصل اول کاوش گمانه زنی و مطالعه علمی تپه چغاگلان در شهرستان مهران اخذ و این عملیات آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام مطرح کرد: در حال حاضر نیز با توجه به مجوزی که از پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی در خصوص بررسی و شناسایی یافته‌های باستان شناسی در تپه چغاگلان در شهرستان مهران گرفته‌ایم، گمانه زنی‌هایی انجام شده تا بتوانیم حاصل این کاوش‌ها را در استان به تبع در شهرستان مهران که در مدت ۴۵ روز انجام گرفته به همراه سایر یافته‌های باستان شناسی برای تشکیل سایت موزه به کارگیریم.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.