3
استاندار ایلام:

رسانه ها عشق و دلدادگی زائران را به خوبی تصویر کشیدند+تصاویر

  • کد خبر : 23517
  • 19 مهر 1402 - 17:35
رسانه ها عشق و دلدادگی زائران را به خوبی تصویر کشیدند+تصاویر
استاندار ایلام گفت:رسانه ها این عشق و دلدادگی زائران را به خوبی تصویر کشیدند و تلاش های که برای خدمات رسانی به زوار شد را به رشته تحریر آوردند.

به گزارش حادثه ایلام;دکتر بهرام نیا در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کنگره اربعین حسینی، اظهار کرد: خبرنگاران استان ایلام در ایام اربعین زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط گروه های مبارز فلسطینی، افزود: این پیروزی بزرگ فلسطینی‌ها علیه صهیونیست ها را تبریک و تهنیت عرض میکنم.

استاندار ایلام تصریح کرد: در این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی کودک کش به هم ریخت، رژیمی که گنبد آهنی را به نفوذناپذیر می دانست، این عملیات باعث رعب وحشت رژیم صهیونسیتی شد و رسانه ها به خوبی این اقدام مقاومت را خوب انعکاس کردند.

بهرام نیا عنوان کرد: به برکت سایه وجود عتبات عالیات و در راس آن سیدالشهدا(ع)، مرز مهران بازهم محور اصلی تردد زوار در اربعین امسال بود.

وی تصریح کرد: امسال ۵۲ درصد تردد زوار در اربعین از مرز مهران صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار ایلام افزود: رسانه های استان ایلام امسال با استفاده از هنر و قلم خود در اربعین درخشیدند.

بهرام نیا یادآور شد: زیرساخت های استان ایلام در مقایسه سال گذشته تفاوت بسیار چشمگیری یافت که باعث رضایتمندی مردم و زائران شد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت های استان برای اربعین با همکاری همه دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف خدمات رسانی مواکب، راه ها، آب، برق محقق شده است.

وی گفت: اربعین باعث شد رنگین کمانی از همه مذاهب و اقوام و جمعیتی نزدیک به ۲۲ میلیون نفر گردهم آیند که نشان از علاقه به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی است.

استاندار ایلام یادآور شد: رسانه ها این عشق و دلدادگی زائران را به خوبی تصویر کشیدند، تلاش های که برای خدمات رسانی به زوار شد را به رشته تحریر آوردند و باید گفت که میدان اربعین، عرصه وحدت و همدلی بود.

بهرام نیا گفت: به برکت اربعین، استان ایلام روز به روز گام های بلندی برای توسعه برداشته است که رسانه ها نقش مهمی در این حرکت داشته و دارند.

استاندار ایلام با اشاره تقدیر رییس جمهور از مردم استان ایلام برای برگزاری مراسم اربعین، افزود: معاون اول جمهور نیز اعلام کردند حتی یک زائر در مرز مهران گلایه ای نداشته است.

وی افزود: مسئولان ارشد کشوری به واسطه اربعین توجه ویژه ای به استان ایلام دارند، بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه اربعین هزینه شده که از این میزان، ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه راه ها بوده است.

بهرام نیا با اشاره به برگزاری نشست با حضور معاون اول رییس جمهور و پنج نفر از وزاری دولت به منظور پیگیری مسایل و مشکلات استان بعد از ایام اربعین، ابراز کرد: در این نشست مقرر شد که هشت هزار میلیارد ریال برای ترمیم فرسودگی شبکه آب ایلام در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به کندی عملیات اجرای راه آهن استان و پیشرفت ۱۰ درصدی آن ، افزود: با رایزنی های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی قرار است ۱۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه تزریق شود و همچنین برای اجرای پروژه راه آهن از سمت جنوب نیز پیگیری لازم صورت گرفته است.

بهرام نیا با اشاره به وجود ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب در استان‌ که بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات آنها می گذرد، ابراز کرد: از طریق مولدسازی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت‌های اربعین. احداث شهرک اربعین در مهران تصویب شده به زودی میزان اعتبار پروژه بررسی و اعلام می شود، گفت:بحث راه اندازی «ریل باس» از دیگر طرح ها و برنامه های مسئولان کشوری و استانی در مرز مهران است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: توسعه مسیر مهران-دهلران از دیگر اولویت های استانی برای اربعین سال آینده خواهد بود.


انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.