4
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

حمل و جابجایی ۱۱ هزار راس دام در ایلام با مجوز دامپزشکی

  • کد خبر : 23479
  • 17 مهر 1402 - 21:53
حمل و جابجایی ۱۱ هزار راس دام در ایلام با مجوز دامپزشکی
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۱۱ هزار راس دام سبک و سنگین در ۶ ماهه نخست امسال با مجوز و نظارت دامپزشکی در نقاط مختلف استان جابجا شده است.

به گزارش حادثه ایلام;یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۵۰ تن غذای دام و طیور و سه میلیون و ۹۵۱ هزار قطعه مرغ زنده در داخل استان با مجوز و نظارت دامپزشکی حمل و جابجا شده است.
وی افزود: یکهزار تن دان مرغ، یکهزار و ۴۵۶ تن شیر، مرغ زنده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و دام زنده ۵۶۰۰ راس از ایلام با نظارت و مجوز دامپزشکی ایلام به خارج از استان حمل و ارسال شد.
احمدی یادآور شد: در حوزه واکسیناسیون نیز برای سه میلیون و ۸۸۴ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در برابر بیماری‌های مختلف مایه کوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: نظارت بر کشتارگاه ها، خودرو‌های حمل دام و طیور، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور، بسته بندی و قطعه بندی مرغ و گوشت، بسته بندی تخم مرغ، تولید و حمل شیر و شرایط بهداشتی واحد‌های دامپروری توسط دامپزشکی استان در طول سال انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۷ مورد بازدید مشترک و تخصصی در حوزه بهداشت و سلامت مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم مرغ صورت گرفته است.
احمدی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال تاکنون ۱۶۸ نفر متخلف به دستگاه قضا معرفی شده است، اظهار کرد: در این مدت هفت واحد متخلف پلمب و ۴۴ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی، ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.