3
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

افزایش سطح زیر کشت کلزا در ایلام

  • کد خبر : 23451
  • 16 مهر 1402 - 16:02
افزایش سطح زیر کشت کلزا در ایلام
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جدید (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) سطح زیر کشت کلزا در استان به ۹ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش حادثه ایلام;آذرنوش عموزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: سال زراعی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۲) سطح زیر کشت کلزا به علت خشکسالی سه هزار هکتار بود که در سال زراعی جدید (۱۴۰۲ – ۱۴۰۳) به ۹ هزار هکتار افزایش می‌یابد و میزان تولید و برداشت این محصول نیز افزایش سه برابری خواهد داشت.
وی افزود: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های موثر نزولات جوی در سال آبی جدید (اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد)، تامین و توزیع نهاده‌های کود و سم، مکان یابی درست جهت کشت بهینه، تامین آب از سد کرخه، توزیع بذر و تامین ادوات کاشت، سطح زیر کشت این دانه روغنی در استان افزایش می‌یابد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بیان کرد: بیشترین اراضی سطح زیر کشت این محصول در مناطق دهلران، دشت عباس و موسیان خواهد بود و آب مورد نیاز این اراضی نیز از سد کرخه تامین می‌شود.
وی در مورد کشت گندم نیز گفت: در سال زراعی جدید ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم به زیر کشت این محصول می‌رود.
عموزاده مطرح کرد: در بحث کشت گندم سال زراعی جدید هفت تا هشت هزار هکتار به سطح زیر کشت این محصول در اراضی آبی استان افزوده خواهد شد و سطح زیر کشت اراضی دیم نیز تغییر چندانی نمی‌کند.
وی اضافه کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ رکورد برداشت و تولید گندم استان شکسته شد و برداشت این محصول در مقایسه با سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ میزان ۸۶ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.