2
امام جمعه ایلام:

اربعین فرصتی برای تمدن سازی و زمینه سازی ظهور است

  • کد خبر : 23431
  • 15 مهر 1402 - 17:43
اربعین فرصتی برای تمدن سازی و زمینه سازی ظهور است
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خادمی زائران اربعین افتخار بزرگی برای مردم استان ایلام است، گفت: اربعین فرصتی برای تمدن سازی و آماده کردن انسان‌ها برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) است.

به گزارش حادثه ایلام;حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در همایش تجلیل از موکب داران اربعین استان ایلام، اظهار کرد: از برکت خون امام حسین (ع) و شهدای دفاع مقدس، مسیر کربلا به روی مردم استان ایلام گشوده شد و مردم این استان افتخار خادمی زائران اربعین را پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه اربعین شرایطی را ایجاد کرد که توجه به رفع محرومیت‌های این استان افزایش یابد و آثار و برکات خوبی در راستای تکمیل زیرساخت‌های استان داشته باشد، گفت: باید برنامه‌های تکمیل زیرساخت‌های استان استمرار داشته و زیرساخت‌های استان متناسب با استقبال مردم از مرز مهران تکمیل و ساخته شود.
وی با تقدیر از فعالیت‌های استاندار ایلام و ستاد اربعین کشور و استان، بیان کرد: امسال ستاد اربعین کشور، استان و شهرستان‌ها برای خدمات رسانی به زوار زحمات زیادی کشیده و سنگ تمام گذاشتند.
امام جمعه ایلام افزود: در این مقطع از زمان اربعین نگاه تمام جهانیان نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه تمام انسان های کره زمین را به خود جلب و چنین شور و اشتیاقی در بین مردم جهان ایجاد کرده است.
وی مطرح کرد: در این دنیای مادی گرا ایثارگری‌ها و مهمان نوازی‌های مردم برای خدمت رسانی به زوار قابل تقدیر است، اربعین برای ما فرصتی برای تمدن سازی است چراکه عشق به امام حسین (ع) فراگیر شده است.
وی افزود: در مقطعی تمام تلاش و ظرفیت‌ها برای خدمات به زوار از نظر تغذیه، اسکان و تردد زوار بود، اما امروز باید دغدغه و اهداف والاتری در اربعین حسینی با یک رویکرد فرهنگی در این کنگره عظیم دنبال شود.
وی بیان کرد: از روحانیون و طلاب انتظار می‌رود که در مواکب حضور داشته باشند و پاسخگوی شبهات زوار اربعین باشند، این شور و احساسات تبدیل به معرفت عمیقی شود که ادامه دهنده راه شهدای کربلا و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد و معرفت موکب داران به اربعین و نهضت عاشورا افزایش یابد.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورای حسینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت، گفت: موکب‌ها در اربعین باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر و محل برپایی نماز جماعت باشند، امسال حرکت خوبی آغاز شد، ولی کافی نبود و باید موکب داران ما باید در راستای امور فرهنگی هم تلاش کنند.
امام جمعه ایلام اظهار کرد: کار‌های عمرانی خوبی در حوزه اربعین انجام شده، اما نباید کار فرهنگی مورد غفلت واقع شود، محور همه فعالیت‌های اربعین حسینی باید تبدیل شور و اشتیاق زائران به معرفت افزایی نسبت به دین و مفاهیم دینی شود.
وی با بیان اینکه شهرک اربعین یکی از نیاز‌های استان ایلام است، اظهار کرد: همه امور و برنامه‌ها باید برای معرفت افزایی و افزایش معرفت به امور دینی و اسلامی باشد.
آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین (ع) در مصلی شهر ایلام به حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، قنبری تحلیل‌گر و پژوهشگر برجسته  کشور، مدیران و مسئولان برگزار شد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.