2

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آغاز شد

  • کد خبر : 23204
  • 01 مهر 1402 - 10:21
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آغاز شد
همزمان با آغاز فصل پاییز و اول مهر مجددا مدارس، کار خود را در سال تحصیلی جدید از سر گرفتند.

به گزارش حادثه ایلام;یک مهر آغاز سال تحصیلی است که به همین  مناسبت  در مدارس تمام استان‌ها جشن‌هایی برگزار می‌شود.
جشن آغاز سال تحصیلی یک رسم رایج است که در مدارس پایه‌های مختلف به ویژه مقطع ابتدایی  برگزار می‌شود.
جشن شروع مدرسه برای آموزش و ارتباط کودکان با این محیط بسیار مهم است. همچنین فرصتی برای آگاهی دانش آموزان و خانواده ‌ها از شرایط مدرسه است.
ثانیه شماری ها برای آغاز سال تحصیلی بالاخره به پایان رسید و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را امروز ۱ مهر ۱۴۰۲ در مقاطع مختلف پس از ۳ ماه استراحت آغاز کردند.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند
بنا بر اعلام نجفی پازوکی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.
وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۹ میلیون دانش‌آموز  در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند.
دانش آموزان متولد ماه مهر در مدارس ثبت نام شدند؟
معاون ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام متولدین ماه مهر تصریح کرد: در صورتی که دانش‌آموزان گواهی پیش دبستانی را داشته باشد و مدرسه مورد نظر والدین نیز ظرفیت داشته باشد، دانش آموزان می‌توانند در مدرسه ثبت نام کنند. البته قانون مذکور فقط امسال اجرا می‌شود و از سال تحصیلی آینده، دانش‌آموزان متولد مهر در پایه اول در مدارس ثبت‌نام نمی‌شوند.
نجفی پازوکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آموزش دوری گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقرر شده تا دانش آموزان سه سال اول ابتدایی، یک معلم داشته باشند.
مدارس چه ساعتی شروع می‌شوند؟
محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساعت شروع کلاس‌های درس در مهر امسال اظهار کرد: ساعت شروع کلاس درس برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۷:۳۰ صبح است.
وی  افزود: مدارس می‌توانند برای جلوگیری از هرج و مرج در مدرسه، جلوگیری از اتلاف وقت و انجام برنامه‌های فرهنگی، پرورشی، تربیتی، ورزشی و تندرستی نیم ساعت قبل از آغاز کلاس درس،  زنگ را بزنند.
بازی را از دانش آموزان نگیرید
رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار سال تحصیلی امسال، مدرسه و ایران قوی، است.
وی ادامه داد: تقاضای من از معلمان به ویژه معلمان ابتدایی این است که بازی را از بچه‌ها نگیرند و شرایط طوری باشد که بچه‌ها در کلاس هم بازی کنند. با بازی به دانش آموزان درس بدهند؛ چراکه شیوه آموزشی ما بازی است.
وی از معلمان درخواست کرد امید را در دل دانش آموزان افزایش داده و ایمان آن‌ها را تقویت کنند. اعتماد به نفس را در دانش آموزان افزایش دهند تا بدانند که می‌توانند هم زندگی خود را اداره و هم کشور را آباد کنند.
وی همچنین به معلمان توصیه کرد: عشق به وطن و خردورزی را در دانش‌ آموزان شکوفا کنید. در کنار خودباوری، عزت نفس را به آن‌ها دهید تا یاد بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اقتصاد، جامعه و فرهنگ قوی و ایران می‌خواهیم، باید مدرسه قوی‌تر شود.
صحرایی گفت: هدف این است که بچه‌ها زندگی کردن را از مدرسه و با مدرسه یاد بگیرند.
توزیع کتب درسی در مدارس
لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:کتب درسی به مدارس ارسال می‌شوند، به همین علت ثبت کتب درسی منوط به ثبت نام دانش آموزان است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: امسال ما ۴۵ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب احتیاج داشتیم که با کمک شرکت‌های ایرانی ۷۰ درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی چاپ شده‌اند. سال آینده این میزان به صد در صد خواهد رسید.
پیش بینی می‌شود دانش آموزانی که در سامانه سفارش کتب درسی ثبت نام کرده‌اند، بتوانند امروز اول مهر کتاب‌های درسی  را از مدرسه خود دریافت کنند.
تحویل ۷۴۰ مدرسه کانکسی
خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق شناسایی اولیه ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی وجود دارند که ۷۴۰ مدرسه تا مهر تحویل داده می‌شوند.
وی افزود: حدود ۴ هزار و ۱۰۰ کلاس درس تا کنون تحویل داده شده اند.
اقلام غذایی مجاز و غیر مجاز مدارس کدامند؟
اعظم گودرزی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مواد غذایی کم نمک و کم چرب همچون خشکبار، خرما، انواع دانه‌ها و مغز، شیر و فرآورده‌های شیر، میوه، آب‌میوه، بیسکوئیت بدون کرم، کیک، کلوچه، لقمه سالم و مواد غذایی پخته مانند لوبیا، انواع آش، عدسی، سوپ و حلیم  اقلام غذایی مجاز در مدارس هستند.
وی ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت دستور داده تا مواد غذایی پخته شده ، پخت روز بوده و بهداشتی باشند.
وی افزود: سوسیس، کالباس، انواع پیتزا و نوشابه‌های گازدار اقلام غذایی غیر مجاز در مدارس هستند.
برگزاری جشن شکوفه‌ها در ۲۹ شهریور/ ارائه ماهنامه تعلیم و تربیت به والدین
شایان ذکر است که جشن شکوفه‌ها مخصوص دانش آموزان پایه اول ابتدایی چهارشنبه  ۲۹ شهریور در مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار شد.
بنا بر اعلام معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش،  ماهنامه‌ آموزشی تربیتی والدین در روز شکوفه‌ها به والدین ارائه شد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=23204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.