4

هشدار برای وقوع سیلاب و بارندگی در برخی از استان‌های کشور

  • کد خبر : 22999
  • 25 شهریور 1402 - 19:15
هشدار برای وقوع سیلاب و بارندگی در برخی از استان‌های کشور
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۴ استان و همچنین باران و رعد و برق در ۱۵ استان هشدار داد.

به گزارش حادثه ایلام;صادق ضیائیان گفت: هشدار سطح نارنجی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۸ شهریور) صادر شده است.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، این شرایط جوی روز یکشنبه در شمال گیلان، دوشنبه در شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازندران و سه‌شنبه در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.
او می گوید: در اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
ضیائیان گفت:  هشدار سطح نارنجی دیگری از وزش باد شمال غربی-شمالی با حداکثر سرعت ۲۸تا ۳۸ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و دور از ساحل بیش از ۳ متر از اواخر وقت یکشنبه تا ظهر سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۸ شهریور) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران صادر شده است.
او گفت: در اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگرها، غرق شدن و آسیب به شناورهای سبک و متوسط، آسیب به تورهای صیادی، اختلال در تردد شناورهای سنگین و اختلال در ورود و خروج به حوضچه بنادر پیش‌بینی می‌شود.
او گفت:برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع شنا و فعالیت‎ های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‎ های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بنادر و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌شود‌.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=22999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.